וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר הסתיים בירידות שערים

עומרי כהן

9.11.2006 / 23:12

קומברס נפלה ב-5.5% במחזור גבוה, על רקע חששות מירידה בהכנסות ובצבר ההזמנות. נאסד"ק ירד ב-0.4%

לאחר שלושה ימים חיוביים, הסתיים היום המסחר בוול סטריט בירידות שערים, כשברקע ירידה מפתיעה באמון הצרכנים בארה"ב וזינוק של 2.2% במחירי הנפט הגולמי לשיא של שבועיים. מדד נאסד"ק ירד ב-0.4% ל-2,374 נקודות, מדד דאו ג'ונס נחלש ב-0.6% ל-12,098 נקודות ואילו מדד S&P 500 איבד 0.5% ל-1,378 נקודות. בשוק הסולידי נשמרה היציבות והתשואה על האג"ח הממשלתיות ל-10 שנים נותרה ללא שינוי ב-4.633%. הדו"חות כספיים חזקים של סיסקו הספיקו רק לעלייה של 1%, במדד מניות ציוד התקשורת.

לאחר שלושה ימים של שקט בגזרה המקרו כלכלית, זכו היום המשקיעים למבול של נתונים. מדד אמון הצרכנים של אוניברסיטת מישיגן ירד במפתיע בסוף השבוע השני של נובמבר ב-1.4 נקודות לרמה של 92.3, למרות הציפיות בשוק ליציבות באמון הצרכנים בארה"ב. כמו כן דווח, כי מחירי היבוא בארה"ב נפלו באוקטובר ב-2%, על רקע נפילה של 8.3% במחירי הדלקים. מדובר בירידה החדה ביותר מאז אפריל 2003. הגירעון המסחרי של ארה"ב הצטמצם בספטמבר בשיעור החד ביותר זה שנתיים, בעקבות הירידה בשווי יבוא הנפט הגולמי. הגירעון ירד בספטמבר ב-6.8% לרמה של 64.3 מיליארד דולר, לעומת שיא של כל הזמנים - 69 מיליארד דולר - שנרשם באוגוסט.

מחיר הנפט הגולמי עלה ב-1.33 דולר ל-61.16 דולר, בעקבות גידול מתון מהצפוי במלאי הנפט הגולמי בארה"ב וירידה שבועית חמישית ברציפות במלאי הדלקים המזוקקים.

סיסקו (סימול CSCO), היצרנית הגדולה בעולם של ציוד לרשתות תקשורת נתונים, רשמה ברבעון השלישי זינוק חד מהצפוי של 28% ברווח הנקי ל-1.61 מיליארד דולר - גבוה מתחזיות האנליסטים. כמו כן, דיווחה סיסקו על גידול של 25% בהכנסות ל-8.18 מיליארד דולר. לתמיכה החזקה תרמה רכישת יצרנית ממירי הכבלים הביתיים הגדולה בארה"ב, סיינטיפיק אטלנטה, בתחילת 2006. בתגובה לתוצאות מזנקת היום מניית סיסקו ב-7% לשיא של קרוב לשלוש שנים.

בעקבות המהפך הפוליטי, אנליסטים צופים כעת כי הנפגעים העיקריים מניצחון הדמוקרטים בבחירות בארה"ב יהיו מגזרי התרופות, הציוד הרפואי, הביטחון והנפט. המרוויחות יהיו חברות אנרגיה אלטרנטיווית ויצרניות של תרופות גנריות. עם זאת, ברור שייקח זמן עד שחקיקה חדשה - אם בכלל - תשפיע על השווקים, כך שנראה כי האנליסטים רותמים את העגלה לפני הסוסים.

לפיכך, טבע עשויה להרוויח בתחומים בהם היא מייצרת תרופות גנריות, ומאידך ייתכן כי תיפגע במגזר המתרחב שלה, של תרופות מקוריות. בינתיים, איבה היום המניה 3.8% ל-31.5 דולר והשלימה נפילה של 5% בשלושה ימים, על רקע הורדת מחיר היעד מצד דויטשה בנק. בית ההשקעות יישר קו עם השוק, חתך את תחזית הרווח לטבע לשנתיים הקרובות ואת מחיר היעד הפחית בכ-5 דולרים ל-39 דולר. בנק ההשקעות מותיר המלצת "קנייה" לאור צבר התרופות שממתין לאישור, ההנהלה החזקה, והסינרגטיות עם אייווקס.

עוד במגזר הפארמה, מטפסת תרו ב-1.1% ל-10.5 דולרים, לאחר שזכתה בשני אישורי FDA לשתי תרופות, בעלות היקף מכירות של כ-260 מיליון דולר. סינרון, המייצרת מכשור מבוסס לייזר לטיפולים רפואיים ואסתטיים, איבדה 4.1% ל-24.8 דולר.

עוד מנייתה שסבלה היום מירידה חדה יחסית היא קומברס טכנולוג'י, אשר איבדה 5% ל-21.2 דולר במחזור של כ-6 מיליון מניות - פי 2.5 מהמחזור היומי הממוצע בשנה האחרונה. את הירידה החדה יש לייחס כנראה לשמועות שהתרוצצו היום בשוק, ולפיהם עומדת החברה לפרסם אזהרת הכנסות על רקע ירידה חדה בצבר ההזמנות. אם לשמועות אלו נכונות, הן יקבלו כנראה ביסוס בימים הקרובים. אזהרת ההכנסות האפשרית, מיוחס על-פי השמועות לחברה הבת, קומברס, המהווה כשני שליש מפעילותה של קומברס טכנולוג'י. קומברס מספקת שירותי ערך מוסף לחברות טלפון וסלולר ובראשם תאים קוליים, הודעות טקסט, הודעות מולטימדיה, שירותי חיוב (בילינג) וכדומה.

בינתיים צופים האנליסטים בממוצע לקומברס טכנולוג'י הכנסות של 405 מיליון דולר ברבעון שהסתיים בסוף אוקטובר והכנסות של כ-419.5 מיליון דולר ברבעון שיסתיים בסוף ינואר. אולטיקום, חברה בת קטנה של קומברס טכנולוג'י, סיפקה בשבוע שעבר תוצאות מוקדמות לרבעון השלישי של 2006 ולפיהן הסתכמו הכנסותיה בכ-16 מיליון דולר - גידול של כ-5% בלבד בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. באולטיקום הסבירו את ההוצאות הפושרות בעיכובים בהזמנות מצד מפעילות הטלקום. היום נותרה מניית אולטיקום ללא שינוי ב-10.6 דולר.

מנייה נוספת שהונעה הערב משמועות היא ריטליקס אשר זינקה ב-5.6% ל-17.7 דולר, על רקע הידיעות, לפיהן היא עשויה להירכש בידי וריפון האמריקאית לפי מחיר של 20 דולר למניה. וריפון, אשר השלימה בשבוע שעבר את רכישת ליפמן הישראלית והחלה להיסחר גם בבורסת תל אביב, יורדת ב-1% ל-30.9 דולר. בשבוע הבא תצורף מניית וריפון למדד ת"א 25 ולמדד תל-טק 15.

דלק US (סימול: DK) נפלה ב-5.4% ל-17.7 דולר, לאחר שפיספסה את התחזיות ברבעון השלישי כתוצאה מהירידה במחירי הנפט ובמרווחי הזיקוק. החברה, שבשליטת קבוצת דלק, רשמה רווח נקי של 26.3 מיליון דולר, 51 סנט למניה, לעומת רווח של 42.2 מיליון דולר ברבעון הקודם. גם ביחס לרבעון המקביל נרשמה ירידה, שכן אז היה הרווח 32.5 מיליון דולר. התחזית הממוצעת בוול סטריט היתה לרווח של 53 סנט למניה.

קמטקפירסמה תוצאות כספיות חזקות לרבעון השלישי, שכללו צמיחה של 48% בהכנסות ל-26.3 מיליון דולר. אולם, הכנסות אלו היו ברף התחתון של טווח תחזיות החברה ונמוכות מציפיות השוק. בשל כך, נרשם גם רווח נקי נמוך מהציפיות, וכך גם תחזית המכירות לרבעון הרביעי, שהיתה נמוכה מהנחות האנליסטים. בתגובה, נפלה מניית קמטק ב-12.1% ל-5.8 דולרים, לאחר זינוק של 54% מתחילת השנה.

יצרנית התרופות פריגו החליטה להסיר מסירה מהמדפים, את טבליות ה-Acetaminophen, המיועדת לשיכוך כאבים והקלה על תופעות השפעת, לאחר שמצאה עקבות של מתכת בחלק קטן מהטבליות. עלות ההורדה של המוצר תסתכם בכ-2.9 מיליון דולר. מניית פריגו הגיבה לידיעה בנפילה של 5.9% ל-17 דולר.

אי.סי.טל דיווחה על עלייה של 19% בהכנסות הרבעון השלישי ל-7.3 מיליון דולר, אך רשמה הפסד נקי של חצי מיליון דולר. הפסד זה כלל הוצאה של 640 אלף דולר על בדיקת חברה לרכישה שלא הבשילה לכדי עסקה. אי.סי.טל נמנעה למפרסם את שמה של המועמדת לרכישה, אולם על פי הערכות בשוק מדובר בטי.טי.איי, אשר את הכוונה לרוכשה הכחישה אי.סי.טל בעבר מכל וכל.

אי.סי.טל, המפתחת מערכות להבטחת הכנסות ולמניעת הונאות ברשתות תקשרות, גם דיווחה על חוזה גדול במזרח אירופה, בהיקף של 3.5 מיליון דולר. מנייתה מגיבה לחדשות בעלייה של 0.8% ל-4.9 דולרים.

מניית מג’יק נותרה ללא שינוי ב-1.7 דולר, לאחר שחברת התוכנה דיווחה על הכנסות של 15.1 מיליון דולר והפסד נקי של 3.5 מיליון דולר, אשר כלל הוצאות חד-פעמית לארגון מחדש בהיקף שך 2.1 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully