וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מו"מ בין ברק למשקיע זר במקביל למו"מ עם קווי זהב

הארץ

10.8.2001 / 8:12

מקורבים לחברה: ברק מעדיפה להתמזג עם החברה המתחרה קווי זהב - ותגייס שותף זר רק אם המיזוג עימה לא ייצא לפועל

הדר חורש

חברת התקשורת הבינלאומית והאינטרנט ברק מנהלת מגעים עם משקיע זר לכניסתו כשותף בחברה; מקורבים לחברה אמרו אתמול, כי היא מעדיפה להתמזג עם החברה המתחרה קווי זהב - ותגייס שותף זר רק אם המיזוג עימה לא ייצא לפועל.

ברק עשויה להיתקל בקשיים בפירעון חוב של כ-100 מיליון דולר, שנטלה על עצמה כדי לממן את הקמתה; קרן החוב תועמד לפירעון ב-2007, ובחברה העריכו כי אם לא תימצא דרך להקטין את החוב או להרחיב את עסקיה, לא תוכל החברה לפרוע את החוב או למחזרו.

בחודשים האחרונים החלה ברק לנהל מגעים למיזוג עם חברת קווי זהב, השקועה אף היא בחובות כבדים, והפסידה 56 מיליון שקל ב-2000, אך לדברי מנהליה אינה עומדת בסכנת קריסה.

הממונה על ההגבלים העסקיים, דרור שטרום, מעכב את האישור למיזוג, ודורש שמשרד התקשורת יודיע על מדיניותו בקשר לפתיחת שוק התקשורת הבינלאומית למתחרים נוספים. המשרד התחייב שלא לפתוח את השוק עד סוף 2001, אך עדיין לא גיבש את עמדתו לגבי העתיד.

המשרד מתכוון להודיע בקרוב על מדיניותו, שכן במשרד התקשורת העריכו בעקבות שיחות עם שתי החברות, כי הן לא ייגשו למכרזים על תדרי הגישה האלחוטית ולא יקימו רשתות תקשורת פנים ארציות, אם לא יאושר המיזוג.

במשרד נוטים להודיע על פתיחת שוק התקשורת הבינלאומית לכל חברה שתעמוד בתנאי הרישיון, אך אין עדיין החלטה על אופן הפתיחה. בין היתר, צריך שר התקשורת להחליט אם יש לדרוש מהמתמודדים החדשים לשלם תמורת הרישיונות או לחלקם ללא תמורה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully