וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: מניות הפיננסים נסחרו בירידות; אמזון נפלה ב-5.8%

דפנה מאור

9.8.2001 / 23:38

מנכ"ל אמזון מכר מניות בשווי 3.7 מיליון דולר; נורטל הגדילה את היקף הנפקת האג"ח שלה ל-1.5 מיליארד דולר

מניות יצרניות ציוד התקשורת בוול סטריט נסחרו היום במגמה מעורבת, כאשר חלקן סיימו את המסחר בעליות בשל הזדמנויות קנייה שאיתרו המשקיעים. לעומתן, רשמו מניות הפיננסים ירידות שערים, על פי ההנחה כי במצב כלכלי קשה סובלות חברות אלו מקשיים עסקיים.

בחזית המקרו: מדד מחירי היבוא בארה"ב נפל בחודש יולי עקב פגיעה במחירי הנפט והמוצרים שאינם שייכים לתעשיית הנפט, כך דיווח היום משרד העבודה של ארה"ב בדו"ח אשר הראה כי ארה"ב אינה צריכה לדאוג מאינפלציה של המוצרים המיובאים.

מחירי היבוא, המשמשים מדד לאינפלציה במחירי מוצרים מיובאים, נפלו ב-1.6% בחודש יולי לאחר שירדו ב-0.4% בחודש יוני. מחירי היצוא ירדו ב-0.4% בחודש יולי לאחר שירדו ב-0.2% בחודש הקודם.

האווירה בשוקי ההון התקדרה בעקבות דו"ח הבנק הפדרלי על מצב הכלכלה האמריקאית שהתפרסם אמש. מנתוני הדו"ח (הספר הבז') עולה כי הכלכלה האמריקאית המשיכה להפגין חולשה בחודשים יוני ויולי. "החולשה המתמשכת בענף היצרני הקרינה על ענפים אחרים", אמר גרינספאן והדגיש כי מהנתונים שקיבל עולה שבמקומות רבים נרשמה ירידה בדרישה לעסקים נלווים למגזר היצרני, כגון נדל"ן עסקי וירידה בדרישה לשירותי תובלה, ספנות וכיוצא בזה.

בעקבות זאת נרשמו ירידות במניות הפיננסים: מניית מורגן סטנלי (סימול MWD) ירדה ב-3.7%; גולדמן סאקס ירדה ב-2.4%; מניית סיטיגרופ (סימול C) ירדה ב-0.4%; והברוקר המקוון אמריטרייד (סימול AMTD) ירד ב-3.2%.

אמזון נפלה ב-5.8% לאחר שנודע כי מנכ"ל החברה, ג'ף בזוס, מכר מניות בשווי 3.7 מיליון דולר.

נורטל הודיעה היום כי תגדיל את היקף הנפקת האג"ח שלה ל-1.5 מיליארד דולר, לאחר שתיכננה לגייס מיליארד דולר. מנייתה ירדה ב-0.8%. המתחרה סיסקו סיימה את המסחר בעלייה של 1.7%.

לוסנט , שהודיעה אמש על המשך צעדי קיצוץ, עלתה ב-0.8%. יצרנית ציוד התקשורת הודיעה כי תפטר 410 עובדים במפעליה בצרפת, וציינה כי היא שוקלת לקצץ עוד בחטיבה הצרפתית בקרוב.

מניית נוקיה ירדה ב-2.4% על רקע שמועות בשוק על אזהרת רווח ממשמשת ובאה מכיוונה. יצרנית הטלפונים הסלולריים הגדולה בעולם נפגעה בין השאר בגלל התוצאות הרבעוניות המאכזבות של סיסקו וסירובה לתת תחזית לרבעון הקרוב, טוענים מומחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully