וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תיבחן הפיכת עובדי כ"א במשרדי ממשלה לעובדים מן המניין

הארץ

10.8.2001 / 9:12

מספר העובדים המועסקים במשרדי הממשלה באמצעות חברות כוח אדם מגיע לכמה עשרות אלפים

חיים ביאור

ההסתדרות ומשרד האוצר סיכמו אתמול על הקמת ועדה משותפת, שתבחן את האפשרות לקלוט במשרדי הממשלה עובדים, המועסקים באמצעות חברות קבלניות לכוח אדם, כעובדים מן המניין; מספר העובדים המועסקים במשרדי הממשלה באמצעות חברות כוח אדם מגיע לכמה עשרות אלפים.

לפי התיקון לחוק העסקת עובדים באמצעות קבלני כוח אדם, שנכנס לתוקף ב-29 ביולי, בתוך תשעה חודשים (סוף אפריל 2002) ייקלטו עובדים אלה כעובדים ישירים של המעסיק "הסופי"; החוק, שאותו יזם יו"ר ההסתדרות ח"כ עמיר פרץ, גם קובע כי תנאי השכר של עובדי חברות כוח האדם יהיו שווים לאלה של העובדים הקבועים במפעל מיום תחולתו של החוק.

בפגישה שקיים אתמול פרץ עם החשב הכללי באוצר, ניר גלעד, הציע פרץ שהמדינה תחסוך מיליוני שקלים שהיא משלמת בכל חודש לחברות כוח האדם כעמלות תיווך, ותקלוט את עובדי חברות כוח האדם ישירות כבר עתה - ולא לאחר תשעה חודשים.

פרץ וגלעד סיכמו להקים צוות משותף, בראשות מזכ"ל הסתדרות עובדי המדינה עופר עיני וסגן נציב שירות המדינה מוטי מרוז, שיבחן את ההצעה להעביר את עובדי חברות כוח האדם המועסקים במשרדי הממשלה לשירות המדינה, ויגיש את המלצותיו בתוך כשבוע. ההמלצות יתייחסו לתקן, לדרגה ולתנאים הסוציאליים של כל עובד, לפני שיהפוך לעובד מדינה מן המניין.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully