וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

כלכלנים בסיטיגרופ קיצצו את תחזיות הצמיחה לכלכלת אירופה על רקע ההאטה המפתיעה בצמיחה בכלכלת צרפת

רונן סרברניק

10.11.2006 / 14:06

התמ"ג בצרפת, הכלכלה ה-3 בגודלה באירופה, לא צמח כלל ברבעון אפריל-יוני



על רקע העצירה בצמיחה, קיצצו כלכלני סיטיגרופ ורויאל בנק אוף סקוטלנד את תחזית החברה לרבעון ה-3 לגוש היורו לרמה של 0.5%, לעומת תחזית מוקדמת לצמיחה של 0.6%. כלכלן קומרצבנק קיצץ את תחזית הצמיחה ל-0.5% לעומת תחזית מוקדמת לצמיחה של 0.7%.



"ההפתעה השלילית פוגעת בתחזיות", אמר כלכלן רויאל בנק אוף סקוטלנד. "השאלה החשובה יותר היא האם סימני ההתאוששות שראינו היו כוזבים?".



הנתונים החדשים יוצרים חוסר ודאות משמעותית סביב יכולת כלכלת גוש היורו להמשיך ולהתרומם, ימים בודדים לאחר שהנציבות האירופית העלתה את תחזית הצמיחה לשנה הבאה לרמה של 2.1% לעומת רמת ציפיות קודמת של 1.8%.



כמו כן מעוררים הנתונים ספקות חדשים בנוגע להבטחתו של נגיד הבנק המרכזי של אירופה, ז'אן קלוד טרישה, להעלות את שיעור הריבית בתקופה הקרובה לרמה של 3.5% לעומת רמתה הנוכחית, של 3.25%.



יורגן סטארק, מחברי מועצת הבנק המרכזי, אמר שה-ECB מצא עדויות לתנודתיות וחוסר ודאות בנוגע להמשך הצמיחה בגוש היורו, עוד לפני הדו"ח שפורסם היום. "צפינו תנודתיות בצמיחה הרבעונית לקראת סוף השנה", הוא אמר.



ב-14 בנובמבר צפויה גרמניה, הכלכלה הגדולה בגוש היורו, לדווח על שיעורי הצמיחה ברבעון השלישי. כלכלנים צופים צמיחה של 0.7% ברבעון השלישי, לעומת צמיחה של 0.9% ברבעון הקודם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully