וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבנק המרכזי של סין הפיל את הדולר לשפל של כמעט שלושה חודשים - 1.29 דולר ליורו

TheMarker

10.11.2006 / 20:49

הדולר בשפל של שנה וחצי מול הליש"ט על רקע כוונת סין לצמצם הנתח הדולרי בעתודותיה



הדולר ממשיך להיחלש גם היום, ונפל לשפל של כמעט שלושה חודשים מול היורו ולרמתו הנמוכה ביותר זה שנה וחצי מול הליש"ט, על רקע חששות מפני כוונת סין - בעלת עתודות המט"ח הגדולות בעולם - לצמצם את הנתח הדולרי בעתודותיה. הדולר בדרכו לירידה השבועית החדה ביותר מול היורו זה למעלה מארבעה חודשים.



הדולר מאבד 0.2% מול היורו לשער של 1.2859 דולר ליורו, לאחר שמוקדם יותר כבר נפל לרמה של 1.29 דולר ליורו - שערו הנמוך ביותר מול היורו מאז ה-21 באוגוסט. מתחילת השבוע נחלש הדולר מול היורו ב-1.1% - הירידה השבועית החדה ביותר זה למעלה מארבעה חודשים. מול הין יורד הדולר ב-0.4% לשער של 117.465 ין לדולר.



הדולר יורד מול הליש"ט ב-0.4% לשער של 1.913 דולר לליש"ט, לאחר שמוקדם יותר ירד לרמה של 1.9177 דולר לליש"ט - שפל של 19 חודשים מול המטבע הבריטי. הבנק המרכזי של בריטניה העלה אתמול את הריבית במדינה זו הפעם השנייה השנה, בשיעור של 0.25%, לרמה של 5% - רמתה הגבוהה ביותר מאז שנת 2001. מול הפרנק השווייצי מאבד הדולר 0.3% לרמה של 1.239 פרנק לדולר, לאחר שמוקדם יותר ירד לשער של 1.2348 פרנק לדולר - שפל של שבעה שבועות.



התחזקות היורו והין מול הדולר באה גם על רקע רמזים שסיפקו השבוע נשיא הבנק המרכזי של אירופה (ECB), ז'אן קלוד טרישה, ונגיד הבנק המרכזי של יפאן, טושיהיקו פוקוי, בדבר אפשרות כי ימשיכו בהעלאת הריבית בגוש היורו וביפאן.



נגיד הבנק המרכזי של סין, ז'או שיאוצ'ואן, אמר אתמול כי ארצו מתכוונת לדבוק במדיניותה לצמצם את הנתח הדולרי בעתודותיה, אשר חצו השבוע את רף טריליון הדולר. ז'או, אשר אמר את הדברים במסגרת ועידה בעיר פרנקפורט בגרמניה, ציין כי המשך גיוון עתודות המט"ח של סין נועד לצרכי "בטיחות, יעילות ונזילות". כאשר נשאל האם הבנק המרכזי של סין מוכר דולרים, ענה: "לא".



הבנק המרכזי של סין הוא הבנק המרכזי הרביעי בעולם אשר מודיע על כוונתו לגוון את עתודות המט"ח שלו בחודשיים האחרונים. קדמו לו הבנקים המרכזיים של רוסיה, שווייץ וניו זילנד. מוקדם יותר השנה צימצם הבנק המרכזי של איטליה את הנתח הדולרי בעתודות המט"ח של איטליה מ-84% ל-63%, והבנק המרכזי של שוודיה - ריקסבנק - צימצם את הנתח הדולרי בעתודות המט"ח של שוודיה מ-37% ל-20%.



רוסיה אף היא הקטינה השנה את עתודותיה הדולריות, מ-67% ל-40%. שר האוצר של רוסיה, אלכסיי קורדין, אף אמר במסגרת פגישת שרי האוצר והבנקאים המרכזיים של שבע המדינות המתועשות (G7) באפריל, כי הדולר אינו המטבע "הבלעדי" להחזקות עתודות מט"ח בעולם. קורדין הוסיף, כי הגירעון של ארה"ב עשוי להשפיע בעתיד על הנתח הדולרי של החזקות המט"ח של רוסיה.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully