וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצת CRH האירית תממן את רכישת מניות משאב באשראי של 97.1 מיליון דולר שיוענק ע"י פי.בי

אלי דניאל

10.8.2001 / 12:06

הקבוצה, אשר הקימה חברה חדשה לצורך העסקה, תממן בעצמה 47.8 מ' ד' מעלות הרכישה; CRH השלימה היום רכישה של 2 חברות אמריקאיות בכ-74.9 מ' ד'

קבוצת CRH האירית תממן את רכישת 25% ממניות משאב באמצעות הון עצמי של 47.8 מיליון דולר ואשראי בנקאי בסך 97.1 מיליון דולר, שניתן לה ע"י פי.בי בית השקעות, חברה בת בבעלות מלאה של פי.בי אחזקות (שהינה גם בעלת השליטה בבנק הבינלאומי הראשון ).

ההלוואה שניתנה ל-CRH הינה הלוואה מסוג Non-Recourse, כך שמניות משאב שנרכשו על ידה ישמשו כבטוחה להחזר ההלוואה. כמו כן, CRH הודיעה היום כי רכישת המניות במשאב התבצעה ע"י חברה חדשה שהוקמה על ידה לצורך העסקה.

בנוסף, נראה כי התיאבון הגדול של קבוצת CRH לא בא על סיפוקו עם השלמת עסקת משאב, כך לפחות ניתן ללמוד מהודעת הקבוצה, לפיה הושלמה היום רכישתן של שתי חברות אמריקאיות הממוקמות במדינת איווה, Hallet Materials ו-Des Moines Asphalt&Pacing, בתמורה ל-74.9 מיליון דולר.

Hallet הינה חברה לייצור אגרגטים (חומר הגלם לייצור מלט) הפועלת בעיקר במרכז ומערב איווה, ואילו Des Moines עוסקת בעבודות קבלנות לסלילת כבישי אספלט, ונחשבת לאחת החברות המובילות באיווה בתחום זה. ההכנסות המצרפיות של שתי החברות הללו בשנת 2000 הסתכמו בכ-57.3 מיליון דולר, והרווח הנקי שלהן הגיע ל-12.6 מיליון דולר.

ליאם או'מהוני (Liam O'Mahony), מנכ"ל CRH, מסר בעניין רכישת המניות במשאב כי "ההשקעה במשאב היא הצעד הראשון של הקבוצה בשוק חומרי הבנייה במזרח התיכון, אשר מצוי בתהליך צמיחה". או'מהוני הוסיף כי "הרכישה מהווה חלק מהאסטרטגיה של החטיבה האירופית ב-CRH ליצור נוכחות שיווקית חזקה בשוקי חומרי הבנייה באירופה ובמזרח התיכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully