וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לוול 8 מקבלת זריקת מזומנים

הארץ

10.8.2001 / 12:37

לירז תשלם לה 20 מ' ד' בתמורה לפעילות התוכנה/הארץ

מאת סופי שולמן

חברת Level 8 (לוול 8) , שמניותיה נסחרות בנאסד"ק, הודיעה אתמול על מכירת חלק מפעילותה לחברת לירז . לירז תשלם 20 מיליון דולר במזומן תמורת טכנולוגיית ה-AppBuilder שפותחה בשלוש השנים האחרונות בלוול 8. 12 מיליון דולר מתוך סכום זה ישמשו את לוול 8 לכיסוי חובותיה לבנק הפועלים , שהעמיד לה קו אשראי של 15 מיליון דולר.

לירז, שמניותיה נסחרות בבורסת תל אביב, מחזיקה ב-31% ממניות לוול 8. למעשה, עד היום היתה לירז מעין שלד בורסאי שהפעילות היחידה שלו היתה זו של לוול 8. מנכ"ל לירז, יוסי שמש, אומר כי באמצעות העסקה הנוכחית מעוניינת החברה לצקת תוכן נוסף לתוכה, ולאפשר ללוול 8 להתמקד בפעילותה החדשה בשם Cicero, שעליה הכריזה באחרונה.

הבסיס לפעילותה של אפבילדר נרכש על ידי לוול 8 לפני שלוש שנים מחברת SEER האמריקאית תמורת 10 מיליון דולר. פעילותה זו הפכה לאחד ממקורות ההכנסה העיקריים של לוול 8, שכן במחצית הראשונה של 2001 הניבה אפבילדר הכנסות של 10 מיליון דולר והיתה רווחית.

דרושה פעילות בצמיחה, גם אם לא רווחית

סך ההכנסות של לוול 8 ברבעון הראשון של 2001 היו 7.9 מיליון דולר, וההפסד היה 11.9 מיליון דולר לפני הוצאות חד פעמיות. עם הוצאות חד פעמיות והפרשות הגיע ההפסד הנקי ל-48.9 מיליון דולר, 3.12 דולרים למניה.

אפבילדר מוכרת כלי פיתוח תוכנה, והפתרון שפותח כולל גם מתן שירותי ייעוץ ותמיכה למשתמשים. לדברי שמש, לאחר הרכישה יצטרפו ללירז 100 עובדים מלוול 8 בנוסף למספר עובדים דומה שמועסק כיום בחברה. בנוסף, תמנה לירז מנכ"ל חדש לאפבילדר.

שמש אומר כי מכירת הפעילות תאפשר ללוול 8 להתמקד בפעילותה הצומחת יותר של פיתוח תוכנת ה-Cicero, המיועדת לאינטגרציה של תוכנות ויישומים שונים על שולחן העבודה במחשב האישי. לדבריו, לוול 8 מחפשת כיום פעילות בצמיחה, גם אם היא לא בהכרח רווחית, ואילו אפבילדר עונה על הגדרה הפוכה - צמיחה נמוכה בהכנסות ורווחיות. החברה צופה שיפור ברווחיות, משום ש-Cicero היא תוכנה ולא פתרון הכולל שירותים, כך ששולי הרווחיות הגולמית עליה צפויים להיות גבוהים יחסית.

בעבור לוול 8 השרויה במצוקת מזומנים, מהווה עסקת אפבילדר הזדמנות להיחלץ מחובותיה, שלירז ערבה לחלק גדול מהם. מעבר להזרמה מיידית של 12 מיליון דולר לבנק שהעניק את האשראי לחברה, התחייבה לוול 8 להשתמש ב-%10 מכל גיוס הון שתערוך בעתיד לפירעון חובותיה לבנקים. קופת המזומנים שלה מנתה בסוף הרבעון הראשון של השנה 19 מיליון דולר וחובותיה היו 18 מיליון דולר. במאי 2001 היא הודיעה כי המזומנים יספיקו לה ל-12 חודשים הקרובים בלבד.

הקשיים נובעים מפשיטת רגל של Winstar

הקשיים שאליהם נקלעה באחרונה לוול 8 נובעים מפשיטת רגל של חברת Winstar האמריקאית, שהיתה אחד הלקוחות הבולטים שלה. לנוכח זאת, הפרישה החברה 16 מיליון דולר לחובות מסופקים. הפרשה נוספת בשווי של 27 מיליון דולר באה עקב ההחלטה לבצע ארגון מחדש. במסגרת זו פיטרה לוול 8 150 עובדים והכריזה על כוונתה להתמקד בפעילות החדשה של תוכנת ה-Cicero. הפרשות לארגון מחדש צפויות להימשך גם ברבעון השני.

אתמול הגיבה מניית לוול 8 לחדשות בעלייה של 2.7% לקראת סיום המסחר, למחיר של 3.6 דולרים. כעת היא נסחרת בשווי של 63 מיליון דולר. מניית לירז נסחרה אמש כמעט בלא שינוי במחיר של 8.4 שקלים, המשקף לה שווי שוק של 57 מיליון שקל (13 מיליון דולר). כך שלמעשה, נסחרת לירז בדיסקאונט עמוק ושוויה אינו משקף את מלוא אחזקתה בלוול 8.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully