וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר במשטרה: ספק אם יימצאו חשדות נגד רה"מ בפרשת מכרז בנק לאומי

יהונתן ליס

12.11.2006 / 7:16

לא נמצאה הצדקה לפתיחה בחקירה פלילית בפרשה; בכיר במשטרה: "ההערכה שלנו היתה שמדובר בחומר בעייתי"



המשטרה תשלים בתוך פחות משבועיים את בדיקת החשדות נגד ראש הממשלה, אהוד אולמרט, בפרשת מעורבותו במכרז למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי. בכיר במשטרה אמר ל"הארץ", כי על סמך החומרים שנאספו עד כה, "ספק אם יימצאו חשדות לפלילים בהתנהלות של אולמרט בפרשה, ואם יוחלט, בסופו של דבר, על פתיחת חקירה פלילית נגדו".



הבכיר ציין כי "מלכתחילה ההערכה שלנו היתה שמדובר בחומר בעייתי", והדגיש כי הבדיקה עדיין לא הסתיימה. הבדיקה המשטרתית נועדה להרחיב את בסיס הראיות בפרשה, והיא נפתחה לבקשתו של פרקליט המדינה, ערן שנדר. במשטרה הדגישו כי על סמך הבדיקה שנעשתה עד כה, לא נמצאה הצדקה לפתיחה בחקירה פלילית בפרשה. עם זאת הודגש, כי הבדיקה עדיין בעיצומה.



בדיקת המשטרה נפתחה בעקבות המכתב ששיגר מבקר המדינה, השופט בדימוס מיכה לנדנשטראוס, ליועץ המשפטי לממשלה, מני מזוז, שבו הודיע כי הוא מעביר לידיו באופן רשמי את תיק החקירה נגד אולמרט, והמליץ לפתוח בחקירה פלילית.



בבדיקה בפרקליטות - שהחלה לפני יותר משלושה חודשים - חיבר עו"ד מיכאל קרשן חוות דעת חמורה נגד אולמרט, ובה המלצה חד משמעית לפתוח בחקירה פלילית נגדו.



לפי החשדות לכאורה נגד אולמרט, בעת שכיהן כמ"מ שר האוצר, ב-2005, הוא פעל כדי לסייע לאיש העסקים פרנק לואי במכרז. לבסוף לואי לא זכה במכרז.



חקירת המבקר בפרשה החלה כבר לפני עשרה חודשים, בעקבות ביקורת שערך על הליך המכרז למכירת גרעין השליטה בבנק לאומי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully