וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ללא פיקוח על פעולות הביטוח הלאומי - עשרות מיליונים שמיועדים לנכים יירדו לטמיון

רותי סיני

12.11.2006 / 8:12

המועצה המפקחת על פעילות הביטוח הלאומי אינה מכהנת מזה שנתיים כתוצאה משורת מחדלים



עשרות מיליוני שקלים שמיועדים לאנשים עם מוגבלויות יירדו לטמיון משום שהמועצה המפקחת על פעילות הביטוח הלאומי אינה מכהנת מזה שנתיים כתוצאה משורת מחדלים.



בשבוע שעבר עתרו לבג"ץ שלושה ארגונים שפועלים לרווחת אנשים עם מוגבלויות - איל"ן, אלו"ט ואקי"ם - בדרישה לחייב את רה"מ ושר הרווחה אהוד אולמרט ואת הביטוח הלאומי להעביר את הכספים ליעדם. העותרים דורשים להעביר 15 מיליון שקל לפרויקטים שאושרו ע"י הדרגים המקצועיים בביטוח הלאומי, ולהקפיא את יתרת הכסף שבקרן לפיתוח שירותי נכים בעבור פרויקטים שעל סף אישור, כגון בניית ואבזור מעונות והנגשת מבנים.



בעתירה, שהגיש בהתנדבות עו"ד אמנון לורך, מתבקש בית המשפט לקיים דיון דחוף כדי שהכספים לא יעברו לקופת האוצר ולמעשה יאבדו בתום שנת הכספים בסוף דצמבר. לורך פועל בעניין שלושה חודשים מול פרקליטות המדינה וגורמים נוספים, אבל מאמציו לא הניבו פתרון לבעיה.



החוק קובע שפעילותו של המוסד לביטוח לאומי תפוקח על ידי גוף שבו 56 חברים, בהם נציגי משרדי ממשלה, ארגוני עובדים, מעסיקים, חקלאים, ארגוני נשים ונכים, ועוד. המועצה והוועדות שלה אמורות בין השאר לאשר העברת כספים לפרויקטים כמו אלה של הקרן לנכים, שמקבלת מדי שנה 90 מיליון שקלים מדמי הביטוח הלאומי.



מינויים של חברי המועצה פג באוקטובר 2004 ומאז כשלו ניסיונות למנות מועצה חדשה. בפרקליטות מאשימים את הגופים המיוצגים במועצה, בוועדה לבדיקת מינויים בשירות הציבורי ובחילופי השלטון. מנכ"ל הביטוח הלאומי, יגאל בן שלום, מבקש למנות גוף קטן ומקצועי יותר אבל הניסיון נתקל בהתנגדות מצד ארגונים וחברי כנסת.



"כפי שלא עולה על הדעת שחולה סרטן לא יקבל תרופה מתוקצבת כי הדרג הפוליטי לא מינה את הפקיד הממונה, כך לא ניתן לקבל מצב שבו כספים המיועדים לטובת ציבור נזקק אינם מועברים עקב התנהלות בחוסר סמכות, סבירות והגינות של הגורמים האמורים למנות את המועצה", כתב לורך.



ממשרד רה"מ נמסר בתגובה כי "כידוע למגישי העתירה, נראה שהבעיה נפתרה בשבוע שעבר לאחר שהיועץ המשפטי לממשלה נענה לפניית משרד ראש הממשלה והסכים למינוי המועצה בהרכב חסר". ועדת העבודה והרווחה בכנסת אמורה השבוע לאשר את ההחלטה, שלפיה יתכנסו כ-45 חברי מועצה חדשים שמינויים כבר אושר.



1 לפי החוק, המוסד לביטוח לאומי מפוקח ע"י מועצה שאחראית לאשר העברת כספים



2 מינויים של חברי המועצה פג בסוף 04' ומאז כשלו הניסיונות למנות מועצה חדשה



3 עשרות מיליוני שקלים שמיועדים לנכים יחזרו לאוצר בסוף השנה כי המועצה לא מתפקדת


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully