וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע נפלה ב-3% וחזרה שנה וחצי לאחור

נתן שבע

12.11.2006 / 17:43

עליות חדות בנדל"ן - אפריקה ישראל זינקה 2.7% למחיר שיא. כי"ל ירדה ב-1.6%. מחזור המסחר - כ-1.1 מיליארד שקל


האופטימיות של התקופה האחרונה ועליות השערים בוול סטריט בסוף השבוע, משכו גם היום את הבורסה לעליות קלות למרות נפילה של כ-3% במניית טבע. משקלה של טבע במדד מהווה 9.5%, כך שהיא לבדה גרעה ממדד המעו"ף 0.3%.

מדד המעו"ף הוסיף 0.2% לרמה של 914 נקודות, מדד תל אביב 100 טיפס ב-0.3% ל-924 נקודות ומדד התל-טק עלה ב-0.1%. מחזור המסחר הסתכם ב-1.1 מיליארד שקל - מחזור סביר לימי ראשון בהם הזרים בחופש. במניות השורה השנייה והשלישית נרשם עניין ופעילות ערה יותר. מדד הנדל"ן זינק ב-2.1% והשלים זינוק של 73% מתחילת השנה, מדד תל אביב 75 טיפס ב-1% ומדד היתר 30 עלה ב-1.4%.

בימים האחרונים קשה למצוא מנהל השקעות פסימי, שיאמר שהמגמה בתל באביב יכולה להתהפך או שהעליות אינן מוצדקות. גם רמת השיא שבה נסחרת הבורסה לא מרתיעה בינתיים את המשקיעים. פרט למימושי רווחים, קשה כרגע למצוא סיבה לירידות: הסביבה המקרו-כלכלית והגיאו-פוליטית היא חזקה ושקטה, הדולר בשפל, האינפלציה בשליטה, בורסות העולם עולות, הזרים ממשיכים להשקיע ואפילו הציבור נכנס. זקני השוק יגידו אולי בהומור, כי הסיבה האחרונה היא דווקא סימן לכך שהגיע הזמן לצאת.

האופטימיות שבשווקים פסחה על מניית טבע. המניה המשיכה גם היום ליפול ב-3.1% (מעט יותר מהפער בו פתחה) והשלימה קריסה של 11% בחודש. בכך, מוחקת המניה כ-13 מיליארד שקל למשקיעים בחודש האחרון. הירידה בסוף השבוע בוול סטריט באה לצד גל הורדות המלצה של אנליסטים זרים, שבבסיסן הקושי של החברה לצמוח ב-2007 לאחר השנה המצוינת ב-2006.

מכתשים אגן, שכבר נפלה בכ-10% בשבוע האחרון בעקבות דו"חותיה הכספיים, תיקנה היום ב-0.4%. בנק הפועלים חתך היום את ההמלצה למניה ל"תשואת חסר", והצטרף בכך להמלצה דומה שהעניק פועלים סהר בסוף השבוע.

הבוקר פורסם ב-TheMarker כי אינספייר שבשליטת אבי ורטהיים ונתן חץ מתכוונת לרכוש את השליטה ברבינטקס לפי שווי הגבוה ב-17% ממחירה של החברה בשוק. אישור לידיעה התקבל בבורסה, והמניה זינקה בכ-6.5% בהמשך לשיעור דומה ביום חמישי.

מניות הנדל"ן נהנו מעליות חדות. בלטה גזית גלוב, שטיפסה 3.1% בעקבות תוצאות טובות של החברה הבת הקנדית שלה FCR, והמשך המהלכים של החברה לרכישת השליטה בקרן הריט מילס. אפריקה ישראל עלתה ב-2.7% למחיר שיא לאחר שהודיעה על התחלת הבנייה של קניון נוסף בצ'כיה. בכך, חצתה אפריקה את מחירי היעד שהציבו באחרונה בנקי ההשקעות הזרים - 305 שקל. כלכלית עלתה 3.9% והשלימה זינוק של כ-150% מתחילת השנה.

במניות הבנקים נרשמו עליות בדרך כלל. הפועלים טיפסה 0.1% ולאומי הוסיפה 1.2%.

מי שלא השתתפה בחגיגת העליות הייתה מניית כי"ל, כנראה עדיין בצל הורדת ההמלצה של UBS מהשבוע שעבר. המניה שטיפסה בכ-12% בחודש האחרון, איבדה 1.6%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully