וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משפחת ספרא משיקה קרן ראשונה מעולם: תשקיע רק בקרנות גידור המנוהלות על ידי נשים

TheMarker

12.11.2006 / 9:16

מחקרים מראים כי ביצועי קרנות אלו עולים על ביצועי קרנות המנוהלות על ידי גברים; דיווח "סאנדיי ביזנס"



משפחת ספרא והבנק הפרטי האמריקאי פורטרס עומדים מאחורי השקתה של קרן ראשונה מעולם, אשר תשקיע אך ורק בקרנות גידור המנוהלות על ידי נשים. כך דיווח העיתון "סאנדיי ביזנס". קרן פומגרנט קפיטל (Pomegranate Capital), המנוהלת על ידי סוזן סולוויי, איתרה כ-250 נשים המנהלות קרנות גידור ברחבי העולם, והחלה בגיוס כספים ממשקיעים.



הקרן הוקמה לאחר ששורת מחקרים הראתה כי הביצועים של קרנות גידור המנוהלות על ידי נשים, עולים באופן שיטתי על אלו המנוהלות על ידי גברים. לדברי סולוויי, גברים המנהלים קרנות גידור נוהגים לקבל החלטות בשליפה מהמותן, ולהשיג תשואות גבוהות בשנה אחת ותשואות גרועות בשנה הבאה.



מחקרים איכותיים וכמותיים, שבוצעו במשך מספר שנים, הראו כי קרנות שנוהלו על ידי נשים השיגו צמיחה מתמשכת לטווח הארוך, ותשואות פחות תנודתיות מקרנות שנוהלו על ידי גברים. עם זאת, הראה המחקר כי קרנות המנוהלות על ידי נשים מתקשות יותר בגיוס מימון לעומת הקרנות שמנוהלות על ידי גברים.



עסקי הבנקאות של משפחת ספרא יוסדו לפני כ-200 שנה בעיר חאלב שבסוריה. הבנק עסק במימון סחר בין אירופה לאימפריה העותמאנית. ב-1952 עברה המשפחה לברזיל על רקע גילויים אנטישמיים בלבנון. אבי המשפחה, יעקב ספרא, ובנו אדמונד, ייסדו מאוחר יותר את בנקו ספרא, הבנק ה-9 בגודלו בברזיל. אדמונד נהרג ב-1999 בדירתו בנסיכות מונקו.



במהלך הקיץ הסכים ג'וזף ספרא לרכוש את חלקו של אחיו מואיז בגרופו ספרא, חברת האחזקות המשפחתית, בצעד שהביא לסיום שותפות בת 50 שנה בין האחים היהודים - שני האנשים העשירים בברזיל. הונם של השניים, שאינם מרבים בהופעות ציבוריות, מוערך על ידי מגזין "פורבס" ב-7.4 מיליארד דולר.



נכסיו של בנקו ספרא מוערכים כיום על ידי הבנק המרכזי של ברזיל בכ-24 מיליארד דולר. נכסים נוספים של גרופו ספרא: ספרא נשונל בנק אוף ניו יורק, מספר בנקים פרטיים בלוקסמבורג ובצרפת, וחברת ניהול קרנות גידור בשם ספרא אסט מנג'מנט בניו יורק.



האחים ספרא החזיקו בעבר גם בהשקעות בישראל, אך בשנים האחרונות מכרו את נכסיהם במדינה. את השליטה בבנק הבינלאומי מכרו לצדיק בינו, ואת חלקם בסלקום מכרו לנוחי דנקנר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully