וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיסקונט מייקר עמלות ומוסיף חדשות

אסף רותם

12.11.2006 / 12:05

יגבה דמי חבר בכרטיס האשראי בהיקף של 120 שקל בשנה, בנוסף לעמלת קרנות נאמנות ועמלה בסך 100 שקל מחשבונות עיסקיים

באתר הבית של בנק דיסקונט ישנה קישורית לדף "מה חדש". בין שלל המבצעים, ובין תמונות של תינוקות מאושרים למודי בראון המחייך, לא תמצאו בשום פנים ואופן את המבצע האחרון: החזרת דמי החבר לכרטיס האשראי. דיסקונט העדיף לפרסם את הודעתו בעמודים הפנימיים של העיתונים. ביטול זה הוא רק חלק מעדכון גובה העמלות והוספת כמה חדשות שמבצע הבנק השלישי בגודלו בישראל.

דיסקונט יגבה מעתה דמי שימוש קבועים של 10 שקלים מכל חשבון בו יש כרטיס אשראי. משמעות הדבר היא תוספת צנועה של 120 שקל אותם יגבה הבנק מלקוחותיו בכל שנה. שתי עמלות נוספות בהן החליט דיסקונט לפנק את לקוחותיו הן עמלה של 0.1% מהיקף הקנייה או רכישה של ניירות ערך, ו-100 שקל שייגבו מדי רבעון מחשבונות עסקיים בחשבון בו יש שקים דחויים.

עמלת פעולות בניירות ערך נועדה לדרבן את לקוחותיהם להעדיף את המוצרים המובנים שמציע הבנק על פני קרנות הנאמנות, וזאת לאחר שהבנקים מכרו את כל מערך ניהול קרנות הנאמנות. מוצרים אלה הם בעלי רווח גבוה יחסית לבנק ומונעים זליגת כספים למחוזות אחרים. כזכור, דיסקונט מכר לכלל ביטוח את חברת ניהול הקרנות אילנות דיסקונט.

האם שאר הבנקים ילכו בעקבות דיסקונט? לאומי כבר עידכן את העמלות אותן הוא גובה בסוף אוקטובר, בעוד מבנק הפועלים נמסר כי דיון בנושא טרם התרחש.

עם זאת, בעבר נהגו העמלות הבנקאיות להתרומם באורח פלא בכל הבנקים במקביל. בפרט בלט הדבר בעמלת השורה, בה בכל פעם שאחד הבנקים העלה את עמלת השורה, הבנקים האחרים העלו בתוך כמה שבועות או חודשים את העמלה, ובמרבית המקרים - לאותו שיעור או לשיעור דומה. בניסיון להבין את הצטרפות המקרים השכיחה, נפתחה כנגד הבנקים בפברואר 2004 חקירה של הממונה על ההגבלים העסקיים דאז, דרור שטרום. שטרום ניסה להכריז עליהם כקבוצת ריכוז - קבוצה המתנהגת כמו מונופול, אבל לא ניתן להכריז עליה כמונופול, מכיוון שאין מדובר בגוף אחד השולט על 50% מהענף. מאז, לא היתה התייקרות משמעותית בעמלות. עד יום שישי האחרון.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully