וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איתמר בן-גביר יקבל שקל אחד כפיצוי מאמנון דנקנר שכינה אותו "נאצי"

ניר חסון

12.11.2006 / 12:18

השופטת פרוקצ'יה סברה שיש לפסוק לטובתו של בן גביר פיצויים בסך 15 אלף שקל



שלושת שופטי בית המשפט העליון קיבלו היום (ראשון) למעשה את ערעורו של פעיל הימין הקיצוני איתמר בן גביר נגד העיתונאי אמנון דנקנר, בגין הוצאת לשון הרע, לאחר שדנקנר כינה אותו "נאצי קטן". אולם השופטים הותירו על כנו את סכום הפיצויים שנפסק לבן גביר - שקל אחד בלבד.



בפסק הדין שמו השופטים קץ לפרשה משפטית ארוכת ימים. תחילת הפרשה בתוכנית הטלוויזיה "פופוליטיקה", ששודרה באוקטובר 1995 - פחות משבועיים לפני רצח רבין ועסקה בהפגנות הימין נגד רבין. בוויכוח אמר דנקנר, שהיה משתתף קבוע בפאנל התוכנית: "מותר להתגונן מול איתמר הקטן הנאצי הזה" וגם "סתום את הפה נאצי מלוכלך".



לאחר התוכנית הגיש בן גביר תביעה על הוצאת לשון הרע. דנקנר טען בבית המשפט בין היתר להגנת "אמת דיברתי" וביקש להוכיח את הדמיון האידיאולוגי בין תנועת כך, אליה השתייך בן גביר לבין התנועה הנאצית.



בית המשפט השלום קיבל את התביעה, אך פסק שדנקנר ישלם שקל אחד פיצויים לבן גביר. שני הצדדים עירערו על פסק הדין לבית המשפט המחוזי, שם קיבלו השופטים את ערעורו של דנקנר ודחו את ערעורו של בן גביר.



בתגובה הגיש בן גביר בקשת ערעור נוסף לבית המשפט העליון. בפסק הדין, שמשתרע על פני 103 עמודים, נחלקו השופטים בדעתם. השופטת איילה פרוקצ'יה סברה שיש לקבל את הערעור ולפסוק לטובתו של בן גביר פיצויים בסך 15 אלף שקלים. לפי הנמקתה "הביטוי נאצי קטן מלוכלך המוטח כלפי יהודי באשר הוא, במדינה עברית שזכרון השואה חי ושולט בהווייתם של הפרטים, וכלל הציבור החי בה, מהווה פגיעה קיצונית על פי כל קנה מידה, גם בחברה מקוטבת, שבה מתקיים שיח קולני בין פלגים אידיאולוגיים".



השופטת עדנה ארבל קבעה כי יש לקבל את הערעור אולם להותיר את הפיצוי בסך שקל אחד על כנו והשופט אליעזר ריבלין קבע שיש לדחות את הערעור. בסיכום הוחלט כי יש לקבל את הערעור ולהותיר את פיצוי השקל על כנו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully