וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצפן של שוק ההון מזייף: קופות הגמל של מיטב רשמו באוקטובר תשואה של 1.5% - אחוז פחות מהבנקאיות

עומר שרביט

12.11.2006 / 12:17

סטפק ניבא שהמעו"ף לא יגיע ל-900 נקודות והתוצאה ניכרת בקופות הגמל של מיטב



"המצפן של שוק ההון" מכריז יורם ארבל בפרסומת לבית ההשקעות מיטב, שאכן הפך בשנים האחרונות לאחד המובילים בשוק ההון. אלא, שלאחרונה מתגנב החשש שהמצפן מזייף מעט. "אני רואה מצב שהשוק עושה מהלך למעלה ועובר רמה של 800 נקודות אבל לא יגיע ל-900", העריך צבי סטפק, בעליו של בית ההשקעות, בעיצומה של היסטריית המלחמה בלבנון כשהמעו"ף צנח ל-720 נקודות.



המעו"ף ננעל לראשונה בתולדותיו מעל רף ה-900 נקודות בשבוע שעבר. קוצר הראות של סטפק לא אמור להוות בעיה, שכן נבואות בבורסה הן לא תעודות ביטוח ואם ניתן היה לצפות את כיוון השוק המסחר היה משעמם מאוד.



אלא שנראה כי לתחזית השמרנית מדי היו השלכות אופרטיוויות. מיטב פירסמה היום את תוצאות קופות הגמל שלה לאוקטובר. מיטב תגמולים, המנהלת כ-963 מיליון שקל, רשמה באוקטובר תשואה של 1.49% בלבד. לשם השוואה, קופות הגמל של אפסילון רשמו בחודש זה תשואה של 4.2%. גם בהשוואה לקופות הבנקאיות מיטב מפגרת בשיעור ניכר: קופות הפועלים הניבו תשואה של 2.5% וקופות יהב פחות מ-2% - שניהם עולים על מיטב.



החברה אומרת, כי "התשואות שהושגו בחודש החולף נובעות מהגישה הזהירה של מיטב כלפי השווקים שניזונים מרמת נזילות גבוהה שמסוכן מדי להתבסס עליה. הגישה הסולידית של מיטב מתבטאת, בין השאר, ברכיב מניות נמוך בהרבה מזה של חלק ניכר מהקופות האחרות (כ-20% לעומת כ-30%). למרות הגישה השמרנית, השיגו קופות הגמל של מיטב תשואות גבוהות לאורך זמן, כולל מתחילת השנה הנוכחית (בין כ-7% ל-8%) ברמת סיכון נמוכה במיוחד".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully