וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל גוגל הכחיש שמועות כי החברה הקציבה חצי מיליארד דולר ליישוב תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים

TheMarker

12.11.2006 / 13:35

השמועה פשטה לאחר שמארק קיובן, ממבקריה החריפים של עסקת גוגל-יו טיוב, כתב עליה בבלוג שלו



מנכ"ל גוגל (סימול GOOG), אריק שמידט, הכחיש שמועות כי ענקית האינטרנט הקצתה חצי מיליארד דולר לכיסוי הוצאות משפטיות הקשורות ליישוב תביעות שיוגשו נגדה בגין הפרת זכויות יוצרים. זאת, בעקבות רכישת אתר קבצי הווידיאו יו טיוב (YouTube) תמורת 1.65 מיליארד דולר בחודש שעבר.



השמועה הופיעה לראשונה בהודעה אנונימית בבלוג, אולם פשטה לאחר שהמיליארדר ויזם האינטרנט מארק קיובן - ממבקריה החריפים ביותר של עסקת גוגל-יו טיוב - דיווח עליה בבלוג הפרטי שלו, תוך שהוא מציין כי הפרטים לא אומתו.



העיתון "פייננשל טיימס" דיווח בתחילת החודש, כי גוגל פתחה בסבב מגעים בהול עם שורה של חברות מדיה לגבי הצגת תכנים שלהן, כדי להקדים ולמנוע הגשת תביעות נגדה בגין הפרת זכויות יוצרים ביו טיוב. לפי הדיווח, המנכ"ל שמידט ובכירים נוספים בחברה נפגשו את נציגי חברות מדיה רבות, בהן CBS, ויאקום, טיים וורנר, NBC יוניברסל וניוז קורפ, והציעו לחברות אלו תשלומי מקדמה בסך עשרות מיליוני דולרים עבור הזכויות להצגת תכנים של החברות באתר יו טיוב.



לדברי אנליסטים, תוצאות המגעים עשויות לקבוע האם ההשקעה של גוגל באתר יו טיוב, אמנם תעניק לה את ההובלה בשוק הווידיאו המקוון, או לחילופין תביא עליה גל של תביעות משפטיות בגין הפרת זכויות יוצרים, ותגרום לכך שאתר יו טיוב יסיים את דרכו בדומה לגורלו של אתר שיתוף הקבצים נפסטר.



גוגל, שהונפקה באוגוסט 2004, ושווי השוק שלה עולה על 143 מיליארד דולר - יותר מהשווי של ענקית המחשוב IBM או יצרנית השבבים אינטל - חתמה עד כה על הסכמים להצגת תכנים מסוימים עם וורנר מיוזיק, יוניברסל מיוזיק וסוני BMG.



בחודש שעבר, נאלץ אתר יוטיוב להסיר שורה ארוכה של קבצים מחשש לתביעות, בהם סרטונים של קטעים מהסדרות "דיילי שואו" ו"סאות'פארק" של ערוץ "קומדי סנטרל", סרטונים של שערים שהובקעו במשחקי הפרמייר ליג באנגליה וכן עשרות אלפי סרטונים אחרים.



יו טיוב הוא האתר הפופולרי ביותר לסרטוני וידיאו המיוצרים על ידי הגולשים, והוא מארח 100 מיליון צפיות בווידיאו מדי יום. לפי נתוני HitWise, זהו האתר המוביל בשוק חיפוש הווידיאו המקוון, עם 29% משוק המולטימדיה בארה"ב.



מרבית הסרטונים המוצגים ביו טיוב הם מתוצרת בית, אולם האתר מציג גם חומרים המוגנים בזכויות יוצרים. בעקבות רכישתה על ידי גוגל, החלו כמה מחברות המדיה הגדולות בעולם לבחון דרכים לקבל חלק מרווחי האתר עבור שידור סרטוני וידיאו שבבעלותן, המוגנים בזכויות יוצרים.



קיובן, מייסדה ובעליה של רשת הטלוויזיה בכבלים HDNet, הזהיר מפני רכישת יו טיוב עוד בטרם נודע על רכישתה על ידי גוגל. "רק אידיוט ירכוש את אתר קובצי הווידיאו יוטיוב", אמר קיובן בפגישה עם אנשי פרסום בניו יורק, כשבוע לפני ההודעה על עסקת גוגל-יו טיוב. באותה עת העריך קיובן כי יו טיוב תסיים את דרכה, "תיתבע עד תהומות הנשייה" בגין הפרת זכויות יוצרים.



"הם פשוט מפירים את החוק", אמר אז קיובן, שהוא גם בעליה של קבוצת הכדורסל דאלאס מאווריקס. "הסיבה היחידה שטרם הוגשו נגדם תביעות היא שאין מי שישקיע את הכסף הנדרש בהגשת תביעות אלו. כל מי שירכוש את האתר הוא אידיוט בשל הסכנה של תביעות בגין הפרת זכויות יוצרים", אמר קיובן. "יש סיבה לכך שהם עדיין לא יצאו להנפקה או מכרו את החברה - אם הם ינסו לעשות זאת, הלך עליהם", הוסיף קיובן, אשר מכר בעבר חברות סטארט אפ ליאהו ולקומפיוסרב.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully