וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

התנגדות להארכת זיכיונות הרדיו האזורי ללא מכרז

ערן גבאי

12.11.2006 / 16:32

בין המתנגדים: שר המשפטים ושר האוצר. מגישי הצעת החוק צפויים לנסות ולהביאה לקריאה טרומית בכנסת

ועדת שרים לחקיקה, בראשות שר המשפטים מאיר שטרית, החליטה להתנגד היום להצעת החוק להארכת זיכיונות תחנות הרדיו האזורי ללא מכרז. ברוב של 5 שרים מול 4, התנגדו חברי ועדת השרים לחקיקה להצעת החוק. בין השרים שהתנגדו: מאיר שטרית, אברהם הירשזון, איתן כבל וגדעון עזרא. בין השרים שהצביעו בעד: יעקב אדרי, שלום שמחון ומשולם נהרי.

כעת, צפויים מגישי הצעת החוק לנסות ולהביא אותה לקריאה טרומית ולשיפוטה של הכנסת. מגישי החוק עשויים אף לפנות לוועדת הכנסת בניסיון להשיג פטור מחובת הנחה, ולקצר בכך את הזמן הדרוש להעלאת החוק למליאה לקריאה טרומית אל מתח ל-45 יום.

קריאות השבר של תחנות הרדיו האזורי למצבן הפיננסי הקשה - מוגזמות. ל-TheMarker נודע, כי הכנסות תחנות הרדיו האזורי ב-2005 גדלו בכ-8.8% בהשוואה ל-2004 לכ-123 מיליון שקל, וכי 10 תחנות רשמו רווח נקי ב-2005. עוד נודע, כי גם מבין ארבע התחנות שרשמו הפסד נקי ב-2005, שתיים רשמו הפסד נקי שנתי הנמוך מ-300 אלף שקל. יתרה מכך, ממוצע הרווח הנקי לתחנה הסתכם ב-2005 בכמיליון שקל. ככל הידוע, ארבע התחנות המצליחות ביותר בישראל במונחי הכנסות ורווח הן רדיוס, רדיו ללא הפסקה, רדיו דרום ורדיו חיפה שרושמות רווח נאה, על פי עדות של בכיר בענף תחנות הרדיו.

2006 היא אכן שנה פחות טובה לתעשיית תחנות הרדיו האזורי, ובתחנות טוענים כי הן רשמו ירידה של כ-25% בהיקף ההוצאה על פרסום ברדיו השנה. המלחמה, לטענתן, פגעה בהכנסות החברות, כשחלקן שידר בזמן המלחמה שידור רציף והפסיד כסף רב מזמן פרסום.

הצעת החוק הפרטית בעניין הוגשה כבר באמצע יולי השנה, אך רק לפני כשבועיים היא נחשפה לעיני הציבור. המכרז החדש לתחנות הרדיו האזוריות אמור להתקיים בספטמבר 2007 - אז ישלימו 12 שנות פעילות לאחר שזיכיונם הוארך כבר בארבע שנים במהלך 2003.

יו"ר מועצת הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו, נורית דאבוש, מבקשת לאסוף בזמן הקרוב את עמדותיהם של כל הנוגעים בדבר כדי להביא בפני חברי המועצה את העמדות במטרה לקבל החלטה אחראית מבחינה ציבורית. במקביל, הינחתה דאבוש את הרשות להיערך לקראת פרסום מכרזים חדשים, בהתאם ללוחות הזמנים המוגדרים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully