וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גרטנר דאטהקווסט: הכנסות ענף המוליכים למחצה ייפלו ב-26% ב-2001

יהודה שויצר

10.8.2001 / 15:55

התחזית חמורה בהרבה מתחזית קודמת; הכנסות הענף יסתכמו השנה ב-168.1 מיליארד דולר

המצב בענף המוליכים למחצה קשה עוד יותר מכפי שהיה ידוע עד עתה, כך עולה מנתונים חדשים של חברת המחקר גרטנר דאטהקווסט. החברה עידכנה היום כלפי מטה את תחזיות ההכנסות לענף המוליכים למחצה לשנת 2001, והיא חוזה כעת נפילה של 26% בהכנסות הענף ב-2001 ל-168.1 מיליארד דולר.

נתונים אלה קשים במיוחד לנוכח הפריחה שהיתה בענף בשנתיים האחרונות. שנת 2000 היוותה ציון דרך בהיסטוריה של הענף, כאשר מכירות החברות נסקו ב-33% ל-226 מיליארד דולר. אך המחזוריות הידועה לשמצה של ענף המוליכים למחצה היכתה בו לקראת סוף שנת 2000. עם ההאטה הכלכלית וההאטה בענפי הטכנולוגיה השונים החלה בלימה חדה בצמיחת הענף, שהפכה בתחילת השנה לנסיגה של ממש.

בין הגורמים לירידה במכירות ניתן למנות את ירידת מחירי שבבי הזיכרון DRAM, המשמשים במחשבים אישיים. מחזור המכירות של שבבים נפוצים אלה צפוי לרדת ב-36% ל-18.5 מיליארד דולר ב-2001. הצטברות מלאי במחסני הלקוחות היתה גורם נוסף לפגיעה: יצרניות מוצרי האלקטרוניקה וציוד התקשורת אגרו מלאי מיותר בעקבות הביקוש החזק בתחילת 2000, ונאלצו לבצע מחיקות ענק בגין מלאי זה.

עד עתה השנה הגרועה ביותר לענף השבבים היתה 1985, עת נפלו המכירות ב-20%. בשנה זו הגורם לנפילת הענף היה ייצור יתר של שבבי זיכרון על ידי יצרניות השבבים היפאניות.

אסיה: נקודת אור בענף קודר

לירידה הנוכחית תרמו גם ירידה חדה במחירי השבבים, וחולשה במכירות מוצרי האלקטרוניקה ברחבי העולם. "בהתבסס על הנחיות ודיווחים קודמים של מספר חברות מובילות בתחום המחשבים, אחסון המידע והטלקום, נראה כי המחצית השנייה של 2001 עומדת להיות קודרת במיוחד לענף המוליכים למחצה", כתבה מארי אולסון, אנליסטית ראשית בגרטנר דאטהקווסט.

הנעלם הגדול בכל המשבר הנוכחי הוא מתי הוא ייפסק, כך מציינים בגרטנר ומדגישים כי המחירים ממשיכים לצנוח. מעבר לירידה הטבעית במחירים, הנגרמת כתוצאה מירידה בביקוש, לא ניתן גם להתעלם ממלחמת המחירים הקשה המתחוללת בין השחקניות המובילות בענף.

נקודת האור בדו"ח היא לגבי המתרחש בשוקי אסיה והאוקיאנוס השקט. מהנתונים ניתן ללמוד כי למרות ההאטה הכללית, הדרישה לשבבים בענף הטלקום והמחשבים באסיה ממשיכה לרשום עלייה.

התחזית הנוכחית קשה בהרבה מתחזיות קודמות שפירסמה בעבר גרטנר דאטהקווסט וכן מתחזיות שפירסמה קבוצת הסטטיסטיקה של ענף המוליכים למחצה (WSTS), שחזו ירידה של כ-17%, ומתחזיתה של פיליפס, יצרנית השבבים האירופית, הצופה ירידה של 20%.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully