וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המוסדיים מקשים על גולדשטיין: אסיפת בעלי המניות בפורמולה לא אישרה את חלוקת מניות פורמולה ויז'ן כדיווידנד

אפרת נוימן

12.11.2006 / 17:24

המוסדיים לא הגיעו להסכמה עם דני גולדשטיין לגבי הערבות על חוב של פורמולה ויז'ן כלפי פורמולה



התוכנית של חברת לחלק את מניות החברה הבת לבעלי מניותיה (דיווידנד בעין) לא עוברת חלק. היום התקיימה אסיפה כללית מיוחדת של בעלי המניות של פורמולה, שעניינה היה אישור חלוקת המניות. ואולם, התנגדות של המוסדיים הביאה לכך שלא נתקבלה החלטה בעניין והאסיפה נדחתה.



ההחלטה על חלוקת המניות הגיעה בהמשך לרכישת מניות השליטה של דני גולדשטיין וישי דווידי (באמצעות פימי) בפורמולה, ע"י חברת אמבלייז שמנהל אלי רייפמן. בתחילת ספטמבר הודיעה פורמולה על בעל הבית החדש. שבוע לאחר מכן גם נודע, כי כחלק מהעסקה תהפוך ויז'ן, בה מחזיקים גם גולדשטיין ופימי שלא באמצעות פורמולה, לחברה פרטית - כך שבעלי המניות של פורמולה הציבורית יחזיקו במניות של ויז'ן באופן ישיר.



אז למה בעצם יש התנגדות לחלוקת המניות? מקור הבעיה הוא חוב בסכום 214 מיליון שקל של פורמולה ויז'ן לפורמולה. החשש של המשקיעים בפורמולה, ובהם גופים מוסדיים רבים, הוא מכך שאחרי שהחברות ינתקו את הקשר ביניהן, ופורמולה לא תחזיק במניות ויז'ן, לא יהיו לפורמולה אמצעים אמיתיים לפעול לגביית החוב, והסיכויים לגבייתו יפחתו בצורה דרמטית. גישה זו הובאה לפני שבועיים וחצי בנייר עמדה של מיחשוב ישיר, שהיא בעלת מניות בפורמולה (0.7%).



את החשש מתדלקת גם העובדה שלבעלת השליטה החדשה, אמבלייז, יש בטוחה להחזרת חלק מהחוב. אמבלייז קיבלה ערבות של 10 מיליון דולר מגולדשטיין ומפימי, שתופעל אם החוב לא ייפרע. "הערבות שקיבלה אמבלייז מגבירה את חששותינו לאי פרעון החוב, היות ולאמבלייז, כבעלת השליטה החדשה בחברה, לא יהיה ענין משמעותי אמיתי לפעול לגביית חובה של ויז'ן לחברה, שכן יהיה לאמבלייז קל הרבה יותר לגבות את הערבות הבנקאית, שתעניק לה שיפוי על מרבית הנזק שייגרם לה (לפי שיעור אחזקתה בחברה) מאי גביית החוב. לדעתנו יש להתנגד לחלוקת מניות ויז'ן, כל עוד לא יינתנו לחברה בטוחות הולמות שיבטיחו כי חובותיה של ויז'ן לחברה יפרעו במועד", כתבו במיחשוב ישיר.



גולדשטיין מוכן לערוב לחלק מהחוב



"כמה מוסדיים ביקשו שאני אחזק אותם עם ערבות שלי לחוב של ויז'ן כלפי פורמולה. הם הגיעו למסקנה שהם יכולים לקבל עוד משהו בתמורה לקבלת הרוב להחלטה", אמר היום דני גולדשטיין ל-TheMarker. ‏"הטענה שאם פורמולה לא תהיה בעלת שליטה בויז'ן יהיה לה יותר קשה לקבל את החוב נשמעת אולי טוב לאוזן, אבל זה בדיוק הפוך. בכל מקרה, כבר ביום חמישי הצעתי מנגנון מסוים לפיו אני אערוב לחלק מהחוב. היות ואני מאמין שאין פה סיכון, אני מוכן לכך. מדובר על הרבה מוסדיים, כך שאחרי שעה וחצי של דיונים באסיפה, הדברים עוד לא גובשו, והגעתי למסקנה שעדיף לדחות את העניין. במהלך הימים הבאים אבוא עם הצעה מגובשת, ובינתים מתנהלים מגעים. אם לא נגיע לפשרה, לא נחלק את המניות".



גולדשטיין הוסיף, כי החוב יוחזר. "אני נמצא במגעים שונים לבחון אפשרות של מימושים של חלק מהנכסים של פורמולה ויז'ן. אני בטוח שיהיה כסף להחזיר, אבל לא בטוח שאת כל הסכום בבת אחת, ולכן אני מניח שתהיה פריסה", הוא סיכם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully