וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

עובדי בנק ישראל יחליטו רק מחר אם לפתוח בעיצומים; לא צפויה פגיעה בציבור הרחב

מוטי בסוק

12.11.2006 / 19:14

הושגה התקדמות רבה במו"מ השכר שהתקיים בין ועד העובדים, הנהלת הבנק והממונה על השכר באוצר



ועד עובדי בנק ישראל יתכנס מחר (יום ב') בצל ההתקדמות הרבה במו"מ השכר בבנק, כדי לקבוע אם לפתוח בעיצומים, או לדחות אותם למועד אחר. בכל מקרה לא יינקטו עיצומים שיפגעובציבור הרחב.



במו"מ השכר שהתקיים בסוף השבוע שעבר ובמוצאי שבת בין הנהלת בנק ישראל, הממונה על השכר באוצר וועד עובדי בנק ישראל, הושגה התקדמות רבה. למעשה ניתן כבר לחתום על הסכם בראשי תיבות, ולהעביר את ההסכמות לניסוחים משפטיים. לוועד עובדי בנק ישראל מספר השגות על חלק מההסכמות של הימים האחרונים, במיוחד ההסכמה להפחית תוך עשר שנים את מספר הדרגות שיקבל כל עובד בבנק עם פרישתו לפנסיה, מ-2 דרגות היום לדרגה וחצי. החתימה על ההסכם נדחתה גם כיוון ששר האוצר, אברהם הירשזון, יצא היום לחו"ל, והנגיד יצא לחו"ל שלשום.



ועד העובדים, המנסה להפגין שרירים עד הרגע האחרון, מתלבט אם לנקוט עיצומים החל מיום שני, ובאיזו רמת עוצמה. חלק מחברי הוועד מתנגדים לעיצומים, לנוכח ההסכמות שהושגו בימים האחרונים. יו"ר הועד, רימונה ליבוביץ, אמרה אתמול כי בכל מקרה עיצומים, אם יהיו, לא יפגעו בציבור הרחב. כן ייפגעו עבודות מטה בבנק, כמו פרויקט באזל 2 ופרויקט RTGS, שנועדו להכשיר את מערכת הבנקאות בישראל לסטנדרטים הנהוגים במדינות המפותחות בעולם.



מהנהלת בנק ישראל נמסר, כי "אנו מקווים שלא יהיו היום עיצומים. במידה ויהיו, נפעיל כל אמצעי אפשרי, לרבות אמצעים משפטיים וארגונים, על מנת לצמצם נזקים אפשריים".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully