וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ממשלת יפאן: הכלכלה ממשיכה להידרדר בעקבות הירידה בייצור, ביצוא ובהשקעות

סוכנויות הידיעות

10.8.2001 / 17:04

הממשלה הורידה את התחזית להתפתחות כלכלתה ברבעונים הקרובים בעקבות הירידה בייצור, ביצוא ובהשקעות, ונוכח שיעור האבטלה הגבוה מאי פעם

כלכלת יפאן ממשיכה להידרדר בעקבות הירידה בייצור, ביצוא ובהשקעות, ושיעור אבטלה גבוה מאי פעם. דו"ח חודש אוגוסט של ממשלת יפאן ממשיך להצביע על כיוון שלילי עבור המשק השני בגודלו בעולם, וכולל הורדה של התחזית להתפתחות כלכלתה ברבעונים הקרובים, לאחר שהותירה ללא שינוי את התחזית שלה בחודש יולי.

היקף הייצור התעשייתי ביפאן ירד ב-0.7% בחודש יוני לעומת החודש הקודם - כפליים מתחזית האנליסטים וירידה חודשית רביעית ברציפות. היקף היצוא מיפאן צנח ב-14% לעומת התקופה המקבילה ב-2000. היקף הוצאות ההון של החברות ביפאן ירד ב-8.6% ברבעון השני, ביחס לרבעון הראשון. שיעור האבטלה בחודש יוני הגיע לשיא של 4.9%.

ירידה במספר התחלות הבנייה, במספר המשרות המוצעות בשוק העבודה ובהיקף השעות הנוספות ביפאן תרמה אף היא להחלטת הממשלה להוריד את התחזית שלה. ההאטה בכלכלת ארה"ב - שוק היצוא הגדול ביותר של יפאן - פגעה אף היא במצב הכלכלה.

מספר המשרות החדשות ירד ביוני ב-6.8% לעומת החודש המקביל - ירידה ראשונה זה שלושה חודשים. מספר התחלות הבנייה צנח בחודש יוני ב-11% לעומת התקופה המקבילה - ירידה שישית ברציפות.

כלכלת יפאן הצטמקה ב-0.2% ברבעון הראשון של השנה, לעומת הרבעון הרביעי של שנת 2000. הממשלה הודיעה בעבר כי הצמיחה בכלכלה בשנת הכספים שמסתיימת ב-1 באפריל 2002 תהיה קרובה לאפס.

ראש ממשלת יפאן, ג'וניצ'ירו קואיזומי, הבטיח לבצע רפורמות שיוציאו את הכלכלה מהמיתון המתמשך ביותר שרשמה מאז מלחה"ע ה-2. קואיזומי אמר כי הוא מתכוון לאלץ את הבנקים לטפל בבעיית חובות מסופקים המסתכמים בכ-13 טריליון ין (106 מיליארד דולר), בשנתיים הקרובות, וכי הרפורמות צפויות לעלות בכ-200 אלף מקומות עבודה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully