וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: ירידות במניות ציוד התקשורת בהובלת נורטל

יהודה שויצר

10.8.2001 / 17:26

יצרנית השבבים רמבוס מזנקת ב-20%; אורקל יורדת ב-1.3% לאחר קיצוץ תחזיות ע"י גולדמן סאקס

מבול של נתונים קשים לא מצליח לזעזע את המסחר בוול סטריט. היום פורסם כי מדד המחירים ליצרן (PPI) לחודש יולי בארה"ב צנח ב-0.9% - הירידה החדה ביותר מזה שמונה שנים. הירידה אף היתה חדה מהתחזיות לירידה של 0.3% בלבד. לירידה הנוכחית במדד תרמה הירידה המתמדת במחירי האנרגיה, שירדו ב-7.8% - הירידה התלולה ביותר מאז שנת 1989. מדד הליבה - המנכה את השפעת מחירי האנרגיה והמזון - עלה ב-0.2%, לעומת תחזית לעלייה של 0.1%.

מעבר לנתון זה המספק אינדיקציה נוספת להיקף ההאטה, פורסמה היום תחזית עגומה נוספת למדדים המובילים בוול סטריט לשנת 2001. סבוד קומאר, אסטרטג ההשקעות הראשי בחברת CIBC, קיצץ את תחזית היעד למדד ה-S&P 500 לשנת 2001 לרמה של 1,400 נקודות, מתחזית קודמת של 1,450. האסטרטג אף קיצץ את היעד של מדד הנאסד"ק והדאו ג'ונס.

חברת המחקר גרטנר דאטהקווסט, עידכנה היום כלפי מטה את תחזיות ההכנסות לענף המוליכים למחצה לשנת 2001, והיא חוזה כעת נפילה של 26% בהכנסות הענף ב-2001 ל-168.1 מיליארד דולר. למרות הדו"ח, מניות המוליכים למחצה רושמות עליות ומדד ה-SOXX, מדד המוליכים למחצה בפילדלפיה, עולה ב-0.5%.

לעלייה במדד תורמת עלייה של 20% במניות יצרנית השבבים רמבוס (סימול RMBS). מניות AMD (סימול AMD)רושמות עלייה של 0.5% ומנגד אינטל יורדת קלות ב-0.3%.

אורקל יורדת ב-1.3% לאחר שבית ההשקעות גולדמן סאקס קיצץ את תחזית הרווח של החברה לשנת 2002 ל-46 סנט למניה, מתחזית לרווח של 48 סנט.

מניות חברת נורטל הקנדית יורדות ב-2.2% לאחר שהשלימה אתמול מכירת אג"ח להמרה בסך 1.5 מיליארד דולר במזומן. המתחרה לוסנט רושמת עלייה של 0.3% ואלקטל (סימול ALA) יורדת ב-1.5%.

ירידות בחברות העוסקות בתאי גזע עובריים

אור הזרקורים מופנה היום לעבר מניות חברות העוסקות במחקר ובטיפול באמצעות שימוש בתאי גזע של עוברים, על רקע החלטת נשיא ארה"ב, ג'ורג' בוש, בנושא. בוש אישר הלילה בהחלטה דרמטית מימון פדרלי לניסויים בתאי עוברים. בוש הגביל את המימון למחקרים בתאים קיימים שכבר הופקו מעוברים שהושמדו. הנשיא האמריקאי נימק את החלטתו בתרומה הגדולה שיש למחקרים אלה בפיתוח תרופות חדשות למחלות חשוכות מרפא, כאלצהיימר ופרקינסון.

משקיעים, שקיוו לצעדים מרחיקי לכת מאלה בהם נקט בוש, הובילו את המניות המובילות במגזר לירידות שערים חדות. מניית סטמסלס (סימול STEM) יורדת ב-17% לאחר שנסקה ב-36% אמש בוול סטריט. למרות הירידה הנוכחית מניית החברה עלתה בארבעת החודשים האחרונים ב-400%.

מניית חברת אסטרום ביוסאיינס (סימול ASTM) רושמת ירידה של 18%. אתמול זינקה המניה ב-26%. שתי החברות נחשבות למובילות בתחום המחקר של תאי גזע עובריים.

שופט בית המשפט העליון בקליפורניה הפחית את הקנס שהוטל על יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס (סימול MO) מ-3 מיליארד דולר למאה מיליון דולר בלבד. הפסיקה הנוכחית היא חלק משרשרת תביעות בהיקף של עשרות מיליארדי דולרים שמאיימת לשתק את פעילות החברה. מניות יצרנית הסיגריות עולות ב-1%.

קבלת פנים חמה ליצרנית השבבים מיקרוליס (סמול MYK) שמזנקת ב-14% ביומה הראשון בוול סטריט. החברה הצליחה לגייס בהצלחה 105 מיליון דולר בהנפקה ציבורית ראשונה אמש בוול סטריט. החברה מכרה לציבור 7 מיליון מניות במחיר של 15 דולר למניה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully