וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות שערים בעקבות מניות הטלקום והסלולר

רונן סרברניק

10.8.2001 / 19:17

מניית אינפיניון יורדת ב-6.7% בעקבות פסיקה של בית המשפט לערעורים לטובת מתחרתה רמבוס

בורסות אירופה נסגרו במגמה מעורבת ביום המסחר האחרון לשבוע זה לאחר שנפתחו בעליות יפות. מניות ציוד התקשורת, שרשמו ירידות חדות בימים האחרונים בהשראת סיסקו, המשיכו לרדת גם היום.

בלונדון רשם הפוטסי עלייה של 0.5%; בפרנקפורט רושם הדקס ירידה של 1.8%; בפאריס רשם ה-CAC 40 ירידה של 0.9%.

UPC, המחזיקה במניות מתב הישראלית, תמזג את עסקי הטלוויזיה בלוויין שלה בפולין עם חברת קאנאל פלוס הצרפתית. החברה החדשה, TKP, תנוהל בפועל על ידי קאנאל פלוס, מבית ויוונדי, שתחזיק ב-75% ממניות החברה, בעוד ש-UPC תחזיק ב-25% הנותרים. UPC גם תקבל במסגרת העסקה 150 מיליון יורו במזומן. המניה צנחה ב-11.5%.

חברת אלקטל, יצרנית ציוד התקשורת הצרפתית, תספק לחברת אורסקום טלקום (Orsacom), מפעילת סלולר אזורית שלה 18 רשיונות סלולר ברחבי אפריקה והמזה"ת, ציוד בשווי 370 מיליון דולר, במסגרת פרישת חלק ניכר מרשת תקשורת ה-GSM באלג'יריה - כך הודיעו היום שתי החברות. החוזה הוא שלב ראשון ביישום הסכם שחתמו אורסקום ואלקטל.

אלקטל נסגרה בירידה של 2.1%, מניות אריקסון השוודית ירדו ב-1% ונוקיה רשמה ירידה של 4.8%.

ירידות שערים נרשמו גם במניות הטלקום והסלולר. מניית דויטשה טלקום יורדת ב-4.2% בעקבות הודעה של הרגולטור הגרמני על בדיקה משפטית שנערכת בנוגע להנפקת מניותיה בידי דויטשה בנק; מניית פראנס טלקום ירדה ב-5.2% ומניית טלפוניקה הספרדית ירדה ב-3.7%.

במניות השבבים נרשמו ירידות גם כן. מניית ST הצרפתית ירדה ב-1.9%. המתחרה אינפיניון יורדת ב-6.7% בעקבות פסיקה של בית המשפט לערעורים לטובת מתחרתה רמבוס.

מניות המדיה בלונדון רשמו עליות קלות - B סקיי B עלתה ב-0.8%; רויטרס עלתה ב-0.9% וחברת פירסון עלתה ב-0.4%.

מניות חברת התרופות הספרדית זליטיה (Zeltia) עולות ב-8.3%, לאחר שחתמה על הסכם גדול עם ענקית מוצרי הטיפוח והבריאות ג'ונסון אנד ג'ונסון.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully