וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קרדיט סוויס: "אלביט מערכות נהנית מצפיות גבוהה למחצית השנייה של השנה"

נטע יעקבי

10.8.2001 / 19:49

בהתבסס על צבר הזמנות מאסיווי של מיליארד דולר לששת הרבעונים הקרובים ועלייה בשולי הרווח הגולמי; מניית החברה נסחרת בדיסקאונט משמעותי לעומת מתחרותיה; מותירים המלצת "קנייה"

"אלביט מערכות נהנית מצפיות גבוהה למחצית השנייה של השנה", כך אומרים היום בבית ההשקעות קרדיט סוויס, ומתכוונים לצבר ההזמנות הגבוה של החברה של מיליארד דולר לשישה רבעונים, שבחלוקה שווה מצביעים על מינימום הכנסות של 170 מיליון דולר לרבעון. בדו"ח הרבעוני שפירסמה בתחילת השבוע דיווחה החברה על הכנסות של 170 מיליון דולר, ועל כן כל עסקה חדשה שתיחתם במהלך הרבעון תשקף צמיחה לעומת הרבעון האחרון.

הצפיות הגבוהה של החברה מושפעת גם מכך שמרבית לקוחותיה הם שלטוניים, ועל כן רגישים פחות להאטה הכלכלית הנוכחית. בנוסף, בקרדיט סוויס מציינים כי תקציבי הביטחון עלו, בעיקר בארה"ב ובישראל, ומהווים קרקע נוחה לצמיחת הכנסות. להערכתם, סקטור הביטחון נהנה ממומנטום חיובי, ותחום האמצעים האלקטרוניים, בו פועלת אלביט, מהווה את הנקודה החמה. תהליך הקונסולידציה בענף צפוי להמשיך כאשר חברות האמצעים האלקטרוניים יהוו את מטרת המפתח.

בבית ההשקעות מעודדים מאוד גם משולי הרווח הגולמי אשר צמחו במהלך הרבעון ל-29.3%, מאחר ושוליים אלו הם הקשים ביותר לשליטה ולחיזוי, והעלו את התחזית לרבעון הבא ל-29.5%, על מנת לשקף את בטחונם הגובר בחברה. עם זאת הותירו את התחזית לשאר השנה ללא שינוי, והם צופים רווח למניה של 1.17 דולרים.

למרות כל הנקודות החיוביות שנמנו להלן, בבית ההשקעות סבורים כי החברה נסחרת בדיסקאונט של 30%-40% ביחס לסקטור כולו, מכל בחינה אפשרית. להערכתם, הסיבה לכך נעוצה בגודלה הקטן יחסית של החברה בהשוואה לחברות אחרות בסקטור, וכן בשל היותה חברה ישראלית. תחום האמצעים האלקטרוניים נהנה מאחוזי צמיחה גבוהים יותר ביחס לסקטור הביטחון כולו, ועל כן ביחס למתחרותיה היא נחשבת לזולה אף יותר. קרדיט סוויס מונים שלוש מתחרות עיקריות לחברה: Raytheon ,L-3 Communication ו-Thomson CSF.

לפיכך, בשל הפרמטרים החיוביים שסיפקה החברה בדמות צבר ההזמנות המאסיווי, התחום החם בו היא פועלת ושולי הרווח הגולמי, מותירים בקרדיט סוויס המלצת "קנייה" למניה, אך בעקבות הדיסקאונט המשמעותי בו היא נסחרת, הם מעלים לה את מחיר היעד מ-18 ל-20 דולר למניה.

מניית החברה הנסחרת בבורסת הנאסד"ק יורדת כעת ב-0.7% למחיר של 16.5 דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully