וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקנס שהוטל על יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס הופחת מ-3 מיליארד דולר ל-100 מיליון דולר בלבד

יהודה שויצר

10.8.2001 / 9:57

אנליסטים רואים בפסיקה ניצחון לפיליפ מוריס; חברת הסיגריות הודיעה כי תערער על פסיקה זו עד לזיכויה המוחלט

פרק נוסף נחתם אמש בסאגה המתמשכת הנוגעת למאבקם של חולי הסרטן בחברות הסיגריות, בניצחון לחברות הסיגריות. שופט בית המשפט העליון בקליפורניה הפחית את הקנס שהוטל על יצרנית הסיגריות פיליפ מוריס (סימול MO) מ-3 מיליארד דולר למאה מיליון דולר בלבד.

השופט צ'ארלס מקוי ציין כי ההפחתה בקנס נתונה להסכמה של התובעים. אם התובע יחליט שלא לקבל את הפסיקה הנוכחית, הודיע השופט כי יפסוק על קיומו של משפט חוזר שיעסוק אך ורק בסוגיית נזקי העישון. "בית המשפט מצא כי די בממצאים בתיק זה על מנת לתמוך במתן פיצויים לנפגע", כתב השופט.

פיליפ מוריס לא הסתפקה בהפחתת הקנס והודיעה כי תגיש ערעור על מנת להפוך את ההחלטה. החברה טוענת שבית המשפט פסל עדויות העוסקות בסוגיית אמינות התובע, וכן נתן הנחיות "חריגות" למושבעים שהובילו להחלטה.

התובע, ריצ'רד בוקן, סובל מסרטן ריאות. בתביעה נטען כי החברה הסתירה מידע וייצרה מוצר פגום. ההגנה טענה כי התובע התעלם מ"הר של מידע" לגבי הסיכונים הבריאותיים הכרוכים בעישון.

"הערעור שלנו בא על מנת להפוך את ההחלטה לחלוטין ולדרוש משפט חדש", אמר וויליאם אהלמייר, מצוות הפרקליטים של החברה. אהלמייר ציין כי בערעור הם ידגישו כיצד בית המשפט הנחה את המושבעים לפסוק כפי שפסקו.

למרות כוונת חברת הסיגריות לערער, אנליסטים בוול סטריט רואים בפסיקה לעיל ניצחון גדול לפיליפ מוריס. "הדאגה הגדולה שלנו היתה לגבי גובה הקנס", אמרה בוני הרצוג, אנליסטית לתחום הטבק ב-CSFB. הרצוג הדגישה כי הפחתת הסכום הצליחה לשכך במעט את דאגה זו. שלושה ערעורים נוספים על פסקי דין נגד חברות סיגריות נמצאים נכון לעכשיו בדיון בבתי משפט בחוף המערבי של ארצות הברית, בהם תיק משנת 1999 בו פסק חבר מושבעים בבית משפט בסן פרנסיסקו כי על חברת פיליפ מוריס לשלם פיצויים בסכום של 51.5 מיליון דולר למעשנת פטרישיה הנלי. בהמשך הוריד שופט בית המשפט את סכום הפיצויים ל-26.5 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully