וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלומון סמית ברני: רכישת NetEye - ציון דרך משמעותי עבור אי.סי.טל

נטע יעקבי

10.8.2001 / 20:54

הרכישה תרחיב את פעילות אי.סי.טל גם לשוק התוכנות מבוססות IP לגילוי הונאות תקשורת שצפוי לגדול פי 6 עד 2005; מעריכים כי שיווק המוצרים פרי העסקה יחל ברבעון השני של 2002

לפני יומיים הודיעה חברת אי.סי.טל כי תרכוש את חברת NetEye, חברה בת של טלרד (ובשמה המלא: Telrad Hawk NET-1), ובבית ההשקעות סלומון סמית ברני רואים בצעד זה ציון דרך חשוב בדרכה של החברה למיצוב מעמדה כספקית מקיפה של תוכנות לגילוי הונאות תקשורת.

אי.סי.טל מתמחה בפיתוח מערכות מבוססות תוכנה וחומרה לגילוי ומניעת הונאות ברשת הטלפון, ואילו חברת NetEye מפתחת קו מוצרים למניעת הונאות ברשתות IP ורשתות דור חדש. לפיכך, סבורים בבית ההשקעות, רכישה זו היא סינרגטית עבור אי.סי.טל ותרחיב את קו המוצרים שלה גם לרשתות ה-IP.

המשמעות החיובית מאוד של הסינרגיה עם NetEye בהגדלת שוק הפעילות של אי.סי.טל מתבררת כאשר בוחנים ההערכות לפיהן שוק התוכנות מבוססות IP לגילוי הונאות, צפוי לגדול מ-110 מיליון דולר ב-2001 ל-683 מיליון דולר ב-2005.

על פי ההערכות בשוק, 470 מיליארד דקות שיחה בטלפוניית IP יתבצעו בשנת 2005, לעומת 5.5 מיליארד דקות שיחה ב-2000 - כלומר, כ-47% מכלל השיחות למרחקים ארוכים ושיחות בינלאומיות בארה"ב לבדה צפויות להתבצע באמצעות טלפוניית IP - מה שללא ספק ירחיב באופן משמעותי את השוק בו פועלת אי.סי.טל.

הרכישה תתבצע במסגרת עסקת חילופי מניות לפיה תרכוש אי.סי.טל את כל מניותיה של NetEye, בתמורה ל-850 אלף ממניותיה של אי.סי.טל. ל-NetEye ניתנו גם מיליון אופציות במחיר מימוש של 24 דולר למניה, ו-250 אלף אופציות במחיר מימוש של 28 דולר למניה.

העסקה צפויה להתרחש בטווח הזמן שבין הרבעון הרביעי של 2001 לרבעון השני של 2002, ולהערכת האנליסט ויקטור הלפרט, אי.סי.טל תתחיל לשווק מוצרים פרי העסקה החל מהרבעון השני של השנה הבאה. הלפרט צופה כי החברה תוכל לרשום הכנסות משמעותיות כתוצאה ממכירת מוצרים לבסיס הלקוחות הקיים של החברה.

בבית ההשקעות מחכים להשלמת הרכישה לפני שיעדכנו את התחזית לחברה, אך מציינים כי הם צופים שברבעון הרביעי ינוע הרווח הצפוי למניה בין 5-7 סנט למניה, תלוי בזמן השלמת העסקה. הם מותירים המלצת "קנייה" ומחיר יעד של 30 דולר למניה. יצוין כי סלומון סמית ברני שימש כמתווך בביצוע העסקה.

מניית החברה הנסחרת בבורסת הנאסד"ק עולה בשעה זו ב-0.5% למחיר של 11.7 דולר.

לצפייה בריכוז המלצות האנליסטים לחצו על הלינק "המלצות אנליסטים" שבראש העמוד.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully