וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביטוח ישיר נכנסת לתחום ביטוח הבריאות; מבטיחים התאמה אישית והנחות גדולות

ליאור רבינוביץ

13.11.2006 / 8:50

שוק ביטוחי הבריאות נתון לביקורת קשה על שיטת הרבדים שיוצרת חפיפה ביטוחית



ביטוח ישיר נכנסת לשוק הרווי, התחרותי אך הרווחי של ביטוחי הבריאות הפרטיים. חברת ביטוח ישיר אי.די.אי תשווק פוליסות ביטוח בריאות מותאמות אישית שלטענתה, מחירן נמוך ב-30% מרמת התעריפים המקובלת אצל מובילות שוק ביטוחי הבריאות - חברת הפניקס וחברת הראל. פוליסת ביטוח בריאות פרטית היא למעשה רובד שלישי של כיסוי רפואי (הראשון הוא ביטוח בריאות ממלכתי והשני ביטוח בריאות משלים של קופת החולים).



שוק ביטוחי הבריאות נתון לביקורת קשה על שיטת הרבדים שיוצרת חפיפה ביטוחית. לקוחות רבים שילמו למעשה פעמיים ואפילו שלוש על אותו מוצר - כיסוי ביטוחי למקרים רפואיים. המפקח על הביטוח אסר על החפיפה ודרש מחברות הביטוח לתת מוצר משלים חופף. לטענתו של המפקח על הביטוח במשרד האוצר, חברות הביטוח גבו כל חודש את הכסף, אך במקרה הצורך שכנעו את המבוטח להשתמש בשירותי קופת החולים או הביטוח המשלים שנותנת הקופה.



ביטוח ישיר ינסו לחדור לשוק הבריאות באמצעות הנחות גדולות במחיר - זוג בגילאי 45 שלו שלושה ילדים עד גיל 18 - ישלם 233 שקל לתוכנית הבסיסית. אותה תוכנית, כך לפי ביטוח ישיר, תעלה בחברת הראל כ-54% יותר - 359 שקל ובחברת הפניקס כ-369 שקל. גם חברת מנורה מנסה לחדור לשוק באמצעות הנחות במחיר.



ביטוח ישיר קראו את חוזר המפקח על הביטוח בתשומת לב. הפתרון שלהם - פוליסה מותאמת אישית, בה בוחר המבוטח את סל הכיסויים הביטוחיים המתאים לו. לטענת יורם נזרי, סמנכ"ל חיים ובריאות בביטוח ישיר, רוב פוליסות הבריאות המוצעות בשוק שווקו באופן קולקטיווי לוועדי עובדים גדולים והציעו פוליסה שלא תאמה את צרכיו של הלקוח.



בביטוח ישיר מודעים מחשש לקוחות לקנות מוצרים משמעותיים ויקרים דרך הטלפון, ולכן ישתמשו בנציגי מכירות לבית הלקוח כדי לעזור במכירת פוליסות החיים והבריאות. מנהל האגף, חיים עזרן, אמר כי המודעות למוצר הבריאות והחיים נמוכה ויש "לדחוף" את המוצר ללקוח.



בביטוח בריאות השיקו גם מרכז מידע ותמיכה למבוטחי ביטוח הבריאות. במרכז התמיכה אמורים מומחים, ביניהם רופאים, לעזור למבוטח לבחור מנתח או שיטת טיפול. מומחי ביטוח ישיר ינסו, כמובן, להפנות את מבוטחיהם לקבלת שירותים מהקופה ומהמשלים, בהתאם לשיטת הרבדים שהיטיבה עד כה עם חברות הביטוח.



תהליך החיתום, השלב שבו רופא בודק האם המבוטח מתאים לחברת הביטוח ואין סכנה כי הוא יפעיל את הביטוח בצורה מיידית, דומה לתהליך החיתום בחברות אחרות. רוב התהליך נעשה בצורה ממוחשבת, בלי רופא, דרך שיחת המכירה מול הנציג (סוכן במקרה של חברות הביטוח המסורתיות).


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully