וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גדיש המנהלת 21 מיליארד שקל נתנה השנה תשואה של 5.84% בלבד

חגי עמית

13.11.2006 / 8:49

חוסך בקופת הגמל גדיש? זאת לא השנה שלך - קופות הגמל הפרטיות הטובות נתנו תשואות של 10% ויותר; ילין-לפידות מוביל מתחילת השנה עם 15.88%, אחריו פרפקט ואקסלנס; מיטב עם תשואה של 1.49% בלבד באוקטובר



אוקטובר היה חודש השיא בבורסה וכמובן גם בענף קופות הגמל. מי שמחפש איתות נוסף לחודש המצוין שחוות קופות הגמל, יכול למצוא אותו בתאריך שבו מתפרסמות התשואות.



בדרך כלל מפרסמת מערכת TheMarker את סיכום התשואות רק לקראת 15 בחודש. הדבר נובע בעיקר מכך שאיסוף התשואות כרוך בהרמת טלפונים ו"נדנוד" למנהלי ההשקעות בבקשה שישלחו את הדיווחים. בנובמבר, לעומת קודמיו, דיווחי התשואות התחילו לזרום באופן יזום למערכת כבר בימים הראשונים של החודש, כשכל בתי ההשקעות מתקשרים ומבקשים להדגיש את התשואות הגבוהות שהשיגו באוקטובר.



בהתאם, גם אם התשואות המפורטות בטבלה מעניינות, מעניינת עוד יותר רשימת ה"נעדרים" - בתי ההשקעות שלא פירסמו את תשואותיהם לאוקטובר באופן יזום. כמה מהם ככל הנראה בגלל ביצועים לא מבריקים.







מבין קופות הגמל המנהלות יותר מ-50 מיליון שקל, שלושה בתי השקעות פרטיים דיווחו עד כה על תשואות נומינליות ברוטו הגבוהות מ-3% באוקטובר - אפסילון 4.2%, גאון 3.32% ואיפקס 3.25%.



אחרי ספטמבר, שבו עקפו הקופות הבנקאיות הגדולות בתשואותיהן את הקופות הפרטיות, הושבו סדרי עולם על כנם ובחודש שחלף מפגרות קופות הגמל הבנקאיות בתשואותיהן בכ-1% אחר הקופות הפרטיות המובילות.



עם זאת גם הקופות הבנקאיות דיווחו על תשואות טובות באוקטובר - יותר מ-2%. יוצא דופן ברשימת בתי ההשקעות הגדולים באוקטובר הוא בית ההשקעות מיטב - קופת הגמל שלו, מיטב תגמולים כללי, השיגה תשואה של 1.49% בלבד. במיטבפשוט "נשארו מחוץ לשוק" באוקטובר. במיטב נימקו את התשואות הנמוכות בגישה סולידית שהתבטאה ברכיב מנייתי נמוך של 20% בקופות.



מתחילת 2006 ממשיכה קופת הגמל של ילין-לפידות להוביל את הענף בתשואתה המצטברת עם 15.88%. גם אם הקופות של ילין-לפידות נחלשו מעט בחודשים האחרונים ואינן מובילים את טבלת התשואות בכל חודש - הן ממשיכות להוביל בזכות פער התשואות שפתחו בתחילת השנה.



אחרי ילין-לפידות ניצבת הקופה פרפקט גמל, 13.99%, ואחריה אקסלנס תגמולים עם 10.66%. את הטבלה של סיכום התשואות מתחילת השנה סוגרות הקופות הבנקאיות. קופת הגמל הגדולה במדינה - גדיש של בנק הפועלים - השיגה תשואה של 5.84% בלבד מתחילת 2006.



בבדיקת טבלת התשואות של בתי ההשקעות הפרטיים מתחילת השנה, סוגרות קופות הגמל של מיטב, אלטשולר-שחם, אפסילון, איפקס והלמן אלדובי את רשימת התשואות.



"להנפקת תעודת הסל ה-200 תידרש פחות משנה"



בשבוע שעבר ציינה הבורסה את הנפקתן של יותר מ-100 תעודות סל, והמספר לא מפסיק לתפוח. ביום חמישי כבר היו בשוק הישראלי 101 תעודות, ועד לסוף השבוע הקרוב כבר יהיו 109 תעודות. "6 שנים נדרשו להנפקת 100 תעודות הסל הראשונות בבורסה בת"א. פחות משנה תידרש להנפקת תעודת הסל ה-200" - כך העריך אתמול יו"ר דירקטוריון חברת קסם, רוי רגב.



לאן עוד יכול התחום לצמוח בישראל? הרי הענף כבר צמח פי 40 בשלוש השנים האחרונות - מ-300 מיליון שקל שמנוהלים דרך תעודות סל ל-12 מיליארד שקל כיום. יש כיום בישראל 103 תעודות העוקבות אחרי 79 מדדים שונים. מחזור המסחר היומי הממוצע בתעודות אלו הוא 300 מיליון שקל, כ-25% מסך המחזור הכולל בבורסה.



מרבית התעודות מושקעות בנכסים מנייתיים, ורגב אינו רואה עדיין את הסוף. "נפח המסחר שתופסות התעודות לא ייעצר ב-25%. רוב התעודות הרי מתחרות במניות - וכמה טבע ומכתשים אגן יש לנו בישראל? התחום הזה אינו קרוב למיצוי", אמר רגב.



"הבורסה אישרה באחרונה הנפקה של תעודות סל חדשות, שיאפשרו לנו לעשות פעילויות מעניינות יותר - כמו מעו"ף כפליים", אמר רגב. "ישראל חריגה בתחום הסלים ביחס למדינות דומות לה בעולם. אנחנו שוק קטן, וחלק גדול מהשקעותינו ייעשה בחו"ל - דרך התעודות".



למי שמחפש השוואות, מנתוני קסם עולה כי בארה"ב מושקעים בתעודות סל בסך הכל 350 מיליארד דולר, והיקף המסחר היומי הממוצע בענף הוא 20 מיליארד דולר. 20% מסך ההשקעות בתיק ניי"ע של הציבור האמריקאי מושקע בנכס מדדי כלשהו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully