וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: ירידות נרשמו בבורסות על רקע חששות מהאטה בצמיחה הכלכלית של יפאן; טוקיו ירדה ב-0.6%

טלי גולדשטיין

13.11.2006 / 10:10

מניות היצואניות רשמו ירידות על רקע הנתונים הכלכליים המדאיגים; קאנון ירדה ב-0.7%



מגמה שלילית סגרה את יום המסחר בורסות אסיה בהובלת מגזר הסחורות וחששות מהאטה בצמיחה הכלכלית של יפאן. טוקיו ירדה ב-0.6%. הונג קונג רשמה ירידה של 0.3%. טייוואן ירדה ב-0.5% ואוסטרליה רשמה ירידה של 0.4%. סיאול נסגרה, כמעט ללא שינוי.



BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, רשמה ירידה של 3.9% . ריו טינטו, השנייה בגודלה, ירדה ב-3.6% על רקע ירידות במגזר המתכות.



כלכלת יפאן צמחה בקצב שנתי של 1% ברבעון השלישי, לפי סקר כלכלנים של בלומברג. זהו קצב הצמיחה הנמוך ביותר מאז 2004. הזמנות מכונות של ספטמבר צנחו, במפתיע, ב-7.6% לעומת השנה שעברה, ועוררו חששות שההאטה בצמיחה תמשיך. התחזקות הין מול הדולר מקטינה את ערך מכירות היצוא בדולרים של יפאן.



מניות היצואניות רשמו ירידות על רקע הנתונים הכלכליים המדאיגים. קאנון, יצואנית האלקטרוניקה, רשמה ירידה של 0.7%. פוג'י אלקטרוניקס ירדה ב-1% ויצרנית המחשבים קאסיו ירדה ב-0.2%. יצואנית המכוניות ניסאן רשמה ירידה של 1.6%.



האינפלציה בסין באוקטובר נחלשה על רקע עלייה איטית במחירי המזון. מדד המחירים לצרכן של הכלכלה הגדלה בקצב המהיר ביותר בעולם, עלה ב-1.4% באוקטובר לעומת 1.5% בספטמבר. זוהי עלייה נמוכה מתחזיות האנליסטים לצמיחה של 1.6%. נציב הבנק המרכזי של סין ז'ו שיאוצ'ואן אמר כי תפוקה גדולה בייצור בתעשיות מסוימות עזרה לייצב את המחירים בשוק. לאור ההאטה במגזר הנדל"ן וההשקעות במפעלים ישקול הבנק, אשר העלה את שיעור הריבית בסין פעמיים השנה, לא להעלות את הריבית עד לשנה הבאה.



לי קא-שינג, המיליארדר ההונג קונגי והאיש העשיר באסיה, ירכוש נתח של 12% בחברת הטלפון הגדולה PCCW ב-4.85 מיליארד דולר הונג קונגי (623 מיליון דולר) מבנו, ריצ'רד לי שיצא מהחברה. אתמול, טלפוניקה, חברת הטלפון השנייה בגודלה באירופה, אמרה כי תרכוש נתח של 8% ב-PCCW ב-415 מיליון דולר. מניית PCCW (סימול 0008.HK) רשמה עלייה של 0.6% בהונג קונג.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully