וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אילן בן דב רוצה את בית פלאפון: רוכש שליטה בישראלום בפרמיה של 30% על השוק; המניה מזנקת 18%

שרון שפורר

13.11.2006 / 10:42

מתכוון לרכוש 66% מחברת הנדל"ן שבין נכסיה גם בית פלאפון, לפי שווי של 167 מיליון שקל



אילן בן דב אינו מסתפק ברכישת 22.5% מחברת ההשקעות דרבן של אליעזר פישמן, ומודיע היום על השקעה נוספת בענף הנדל"ן דרך זרוע ההשקעות הציבורית שלו - טאו תשואות. טאו, אשר בניהולו של יוסי ארד, מדווחת הבוקר כי היא מנהלת מו"מ עם דבוקת השליטה בחברת ישראלום נכסים לרכישת 3.2 מיליון מניות במחיר של 34.5 שקל למניה, ובהיקף כולל של כ-110 מיליון שקל.



מדובר בכ-66% מההון המונפק והרשום למסחר של ישראלום, ומחיר העסקה משקף לה שווי של כ-167 מילון שקל - פרמיה של כ-30% על שוויה בשוק, אחרי עלייה של 16% במניה מתחילת השנה - תשואת חסר מהותית על מדד תל אביב נדל"ן 15, הגם שאינה משתייכת אליו.



בטאו שוקלים להכניס שותף נוסף להשקעה בחברה, ומעריכים כי השלמת העסקה תתבצע בתוך כ-90 יום.



ישארלום עוסקת ברכישה ופיתוח של נכסי מקרקעין, וכן בהשכרת מבנים ובנייה למגורים ולמסחר. לחברה יש שני מגרשים בקרית אריה בפתח תקווה, ונכון לסוף הרבעון השני היא קשורה בהסכמים לרכישת 7 דונם ברחובות, יחידות בכפר יונה ומגרשים ברמת השרון. עם זאת, נראה שהנכס המסקרן ביותר של החברה בהקשר לעסקה זו הוא בית פלאפון.



זאת מאחר שאילן בן דב הוא בעל השליטה בסאני, המייבאת את מכשירי סאמסונג לארץ ומוכרת לחברת פלאפון מכשירים סלולרים. כעת יחזיק בן דב בשליטה בחברה המשכירה לפלאפון את "בית פלאפון" שבדרך גבעתיים. הסכם השכירות הוארך באוגוסט האחרון למשך 42 חודשים, וחלקה של ישראלום בשכר הדירה הוא 700 אלף שקל לחודש.



מניות ישראלום עולות ב-18% בבבורסה בתל אביב במחזור של כ-600 אלף שקל בתגובה לדיווח של טאו תשואות על ההשקעה בחברה, שבעלת העניין הגדולה בה כיום היא ורד זהבה עם כ-35%. החברה השלימה בחודש יוני החולף גיוס של כ-70 מיליון שקל. הונה העצמי עמד בסוף הרבעון השני על כ-80 מיליון שקל, והתחייבויותיה מגיעות לכ-270 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully