וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: המשקיעים אופטימיים בעקבות גל רכישות; פרנקפורט עולה ב-0.5%; פאריס מוסיפה 0.9%

עפרה שלו

13.11.2006 / 12:52

דויטשה טלקום עולה ב-3% לאחר התפטרות המנכ"ל; ירידות שערים נרשמות במגזר הכרייה



עליות שערים נרשמות באירופה בפעם הראשונה זה ארבעה ימים על רקע הערכות כי גל של מיזוגים ורכישות יובילו את השווקים לשבור את השיאים שרשמו לאחרונה. המדדים העיקריים ברחבי אירופה רושמים עליות: לונדון עולה ב-0.3%; פאריס מוסיפה 0.9%; פרנקפורט רושמת עלייה של 0.5%.



המניות האירופיות טיפסו בשבוע שעבר לרמות הגבוהות ביותר מאז ינואר 2001, על רקע האופטימיות הקשורה בעלייה במספר המיזוגים והרכישות וצמיחת הרווחים. השתלטויות על חברות אירופיות הגיעו לשיא של 1.4 טריליון דולר עד כה השנה, על פי נתונים של בלומברג.



ITV (סימול ITV.L), חברת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה, עולה ב-2.9% לאחר שאתמול דיווח ה"פייננשל טיימס" כי NTL תגיש לה הצעת רכש. אמק (Amec), ספקית שירותי ההנדסה השלישית בגודלה בעולם, מטפסת ב-6.3% לאחר שחברת ההשתלטות האמריקאית טקסס פסיפיק גרופ הגישה לה הצעת רכש. טקסס פסיפיק גרופ מנהלת את קרן ההשתלטות השנייה בגודלה בעולם.



NTL (סימול NTL.L), חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בבריטניה, פתחה בסוף השבוע במגעים לרכישת ITV - אשר נסחרת בבורסת לונדון לפי שווי שוק של כ-5 מיליארד ליש"ט (9.5 מיליארד דולר) - במה שעשויה להיות הרכישה השלישית שתבצע NTL בתוך פחות משנה. עם זאת, NTL אינה מתכוונת להגיש הצעת רכש עוינת ל-ITV.



במקביל דיווח ה"סאנדיי טיימס" כי ענקיות המדיה האמריקאיות ויאקום וטיים וורנר וחברת הטלוויזיה הגרמנית RTL עשויות להתמודד על רכישת ITV. חברות הכרייה רושמות ירידות שערים לאחר שמחירי החוזים על הנחושת נפלו לשפל של שלושה חודשים בשנגחאי. BHP ביליטון, חברת הכרייה הגדולה בעולם, יורדת ב-1.8%.



דויטשה טלקום, מפעילת הטלקום הגדולה באירופה, עולה ב-3%, לאחר התפטרותו של המנכ"ל שלה מזה 4 שנים, קאי-אואה ריק. לאחרונה, היה ריק נתון ללחץ מצד בעלי המניות אשר הביעו אי שביעות רצון מהרווחים הנמוכים ותחזיות המכירות הנמוכות של החברה אל מול התחרות העזה בשוק המקומי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully