וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אל על ביטלה עסקה לרכישת 7-10 מטוסים חדשים

זוהר בלומנקרנץ

13.11.2006 / 16:22

החליטה לבטל את אופציות הרכישה בהיקף של כמיליארד דולר. מדובר במהלך מרחיק לכת עבור חברת התעופה הישראלית

זעזוע כלכלי בחברת : קבוצת כנפיים שבבעלות האחים דדי ואיזי בורוביץ', בעלי השליטה באל על, החליטה לבטל את אופציות הרכישה של 10-7 מטוסי בואינג חדשים מדגם 787 העתידי בהיקף כספי של כמיליארד דולר - כך נודע ל-TheMarker.

המשמעות המעשית של המהלך הדרמטי הוא שחברת התעופה תקבל בחזרה כמה עשרות מיליוני דולרים אשר שילמה במהלך השנים עבור ההזמנה העתידית, אך לא תוכל להצטייד בדגמי מטוסים אלה בעתיד הקרוב, גם אם תרצה בכך. זאת, משום שהאופציות הועברו כבר על ידי יצרנית המטוסים האמריקאית לחברות תעופה אחרות אשר המתינו בתור.

אל על חתמה בעבר עם חברת בואינג על הסכם אופציות לרכישתם של 10-7 מטוסי בואינג חדשים מדגם 787. החברה נהגה במהלך השנים לשלם מדי תקופה כספים על חשבון הרכישה העתידית אשר מימושה אמור היה לצאת לפועל ב-2010-2008.

מדובר במטוס אשר אמור להחליף את המטוסים ארוכי הטווח של בואינג בשוק האזרחי. התאריך לתשלום הבא עבור המטוסים חל ב-31 באוקטובר השנה. עם זאת, בעלי המניות באל על החליטו בצעד מרחיק לכת לבטל כליל את האופציות וההזמנה של המטוסים מדגם זה.

מדובר במהלך מרחיק לכת כיוון שללא מטוסים חדשים, לא תוכל חברת התעופה להמשיך ולהתפתח בעתיד. יתרה מכך: אם תחליט אל על להצטייד בכל זאת במטוסים מדגם זה, יהיה עליה להמתין עתה עד 2014-2015 כיוון שאיבדה את מקומה בתור המזמינים.

מקורות בחברת אל על הסבירו ל-TheMarker, כי ההחלטה אינה קשורה לבחינת האופציה להצטייד במטוסים ביצרנית המטוסים המתחרה מאירופה, איירבוס, אלא למצבה החדש של אל על כחברה ציבורית ולא חברה ממשלתית.

לדברי המקורות, בעלי השליטה עוקבים, בין היתר, אחר התנהלות העובדים "אשר לא הפנימו עדיין את המעבר מחברה ממשלתית לחברה ציבורית. כמו כן, התנהלותה של ממשלת ישראל בעניין פתיחת השמים לתחרות ופגיעה בקווי אל על מעוררת דאגה". המקורות ציינו, כי אין ברצונם של האחים בורוביץ' לקחת סיכון אשר עלול לפגוע ביציבותה הכלכלית של החברה בשנים הבאות, במיוחד לנוכח אי הוודאות בענף התעופה.

מאל על נמסר בתגובה: "החברה אינה מתייחסת לתוכניות של בעלי המניות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully