וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

710 פלשתינאים ו-16 מתנחלים מוחזקים במעצר מינהלי ללא משפט

גדעון אלון

13.11.2006 / 17:56

ח"כ הנדל: לבטל את ההליכים המינהליים בחקיקה; ח"כ גלאון: אם יש חשדות - שיועמדו לדין



710 פלשתינאים ו-16 מתנחלים עצורים במעצר מינהלי בלא משפט, מחשש שיבצעו עבירות בעתיד - כך נמסר היום (שני) בישיבה של ועדת החוקה של הכנסת, שדנה בצווי הגבלה ומעצרים מינהליים. בדיון, שהתקיים ביוזמתו של ח"כ אורי אריאל (האיחוד הלאומי-מפד"ל), מתחו חברי כנסת מימין ומשמאל ביקורת חריפה על השימוש שנעשה בצווי הגבלה ובמעצרים מינהליים.



ח"כ יצחק לוי (האיחוד הלאומי-מפד"ל) ציין, כי לא אומרים למורחקים מבתיהם מהם ההאשמות והחשדות נגדם, ואין להם כל דרך להתמודד נגד האשמות אלה. ח"כ אריאל אמר שהשימוש שעושה הפרקליטות בצווי ההרחקה מהבית הוא שימוש נלוז שנעשה בצורה מופקרת. חברו לסיעה, ח"כ אריה אלדד, אמר כי אין אלה צווי הרחקה, אלא "צווי הגליה וגירוש מהבית". חברם לסיעה, ח"כ צבי הנדל, הציע לבטל בחקיקה את האפשרות להוציא צווי מעצר מינהליים.



ח"כ זהבה גלאון (מרצ) אמרה כי השימוש במעצרים מינהליים הוא פסול הן ביחס לישראלים והן ביחס לפלשתינאים. לדבריה, אם יש ראיות של ממש נגד העצורים, יש להביאם ללא דיחוי למשפט ולאפשר להם להתגונן בהליך משפטי הוגן.



המשנה לפרקליט המדינה עו"ד שי ניצן מסר כי תכליתם של צווי ההגבלה והמעצרים המינהליים היא מניעתית, דהיינו למנוע סיכון עתידי. לדבריו, לכל אדם שמתכננים להוציא צו הגבלה ניתנת זכות טיעון ושימוע. הוא הוסיף, כי למרות שמרבית חומר הראיות הוא חסוי, נותנים לאותו אדם וסניגורו תמצית של חומר הראיות המבסס את החשדות נגדו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully