וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה: מניות הטלקום וההנדסה הובילו הבורסות לסגירה חיובית ראשונה מזה ארבעה ימים

TheMarker

13.11.2006 / 19:29

ענקית ההנדסה אלסטום זינקה ב-9%; מניות הכרייה הובילו הירידות בבורסת לונדון



מגזרי הטלקום, ההנדסה והבנייה הובילו את בורסות אירופה לסגירה חיובית לראשונה זה ארבעה ימים. בורסת פרנקפורט עלתה ב-0.6%; בורסת פאריס הוסיפה 0.8%; מנגד, נסגרה בורסת לונדון בירידה של 0.2%. מניות הכרייה רשמו ירידות.



דויטשה טלקום, מפעילת הטלקום הגדולה באירופה, עלתה ב-2.6%, בעקבות התפטרותו של מנכ"ל החברה בארבע השנים החולפות, קאי-אואה ריק. רנה אוברמן, מנכ"ל חטיבת הסלולר של דויטשה, יתפוס את מקומו. באחרונה, היה ריק נתון ללחץ מצד בעלי המניות אשר הביעו אי שביעות רצון מהרווחים הנמוכים ותחזיות המכירות הנמוכות של החברה אל מול התחרות העזה בשוק המקומי. ענקית הסלולר הבריטית וודאפון הוסיפה 1.1%; פראנס טלקום עלתה ב-1.2%.



ITV (סימול ITV.L), חברת הטלוויזיה המסחרית הגדולה בבריטניה, עלתה ב-2.9% לאחר שאתמול דיווח ה"פייננשל טיימס" כי NTL תגיש לה הצעת רכש. NTL (סימול NTL.L), חברת הטלוויזיה בכבלים הגדולה בבריטניה, פתחה בסוף השבוע במגעים לרכישת ITV - אשר נסחרת בבורסת לונדון לפי שווי שוק של כ-5 מיליארד ליש"ט (9.5 מיליארד דולר) - במה שעשויה להיות הרכישה השלישית שתבצע NTL בתוך פחות משנה. עם זאת, NTL אינה מתכוונת להגיש הצעת רכש עוינת ל-ITV. במקביל דיווח ה"סאנדיי טיימס" כי ענקיות המדיה האמריקאיות ויאקום וטיים וורנר וחברת הטלוויזיה הגרמנית RTL עשויות להתמודד על רכישת ITV.



עליות נרשמו במגזר ההנדסה והבנייה האירופי. ענקית ההנדסה הצרפתית אלסטום (סימול ALO.PA) זינקה ב-8.5% לאחר דיווחה על זינוק של 67% ברווח הנקי במחצית השנה האחרונה לעומת התקופה המקבילה, ל-227 מיליון יורו (292 מיליון דולר). מניית אמק (סימול AMEC.L), ספקית שירותי ההנדסה השלישית בגודלה בעולם, עלתה ב-3.8% בבורסת לונדון לאחר שחברת ההשתלטות האמריקאית טקסס פסיפיק גרופ הגישה הצעת השתלטות לחברה הבריטית. בילפינגר ברגר (סימול GBFG.DE), קבלנית הבנייה השנייה בגודלה בגרמניה, עלתה ב-1.7% לאחר שדיווחה על רווח רבעוני גבוה מהתחזיות.



מניות מגזר הכרייה רשמו ירידות חדות על רקע נפילתו של מחיר הנחושת לשפל של שלושה חודשים. BHP ביליטון (סימול BLT.L), חברת הכרייה הגדולה בעולם, ירדה ב-3.7%; אנגלו אמריקן (סימול AAL.L), חברת הכרייה השנייה בגודלה, איבדה 2.8%; ריו טינטו (סימול RIO.L), חברת הכרייה השלישית בגודלה, ירדה ב-4%; חברת הכרייה האנגלית-שווייצית אקסטרטה (סימול XTA.L) איבדה 4.5%.



מנכ"ל יצרנית וקמעונאית ההלבשה האיטלקית בנטון (סימול BEN.MI), סילוונו קסאנו, התפטר היום מתפקידו לאחר שהשלים את יישומה של תוכנית ארגון מחדש בת שלוש שנים בחברה. סמנכ"ל הכספים של בנטון, פייר פרנצ'סקו פצ'יני, התפטר אף הוא מתפקידו היום, על רקע סיבות אישיות. מניית בנטון ירדה ב-7.7% בבורסת מילאנו.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully