וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ח"כ כחלון נגד דיסקונט: להטיל פיקוח חקיקתי על העמלות הבנקאיות

צבי זרחיה

14.11.2006 / 7:11

דבריו נאמרו לנוכח החלטת הבנק לגבות עמלות חדשות על פעולות בקרנות נאמנות ושימוש בכרטיסי אשראי



יו"ר ועדת הכלכלה ח"כ משה כחלון (ליכוד) קורא להטיל פיקוח חקיקתי על העמלות הבנקאיות. לנוכח החלטת בנק דיסקונט לגבות עמלה חדשה בגין קנייה ומכירה של קרנות נאמנות, והכוונה להטיל תשלום של 10 שקל בחודש בגין שימוש בכרטיס אשראי, אמר אתמול כחלון כי מתברר שהבנקים מתנהלים כקבוצת ריכוז ואין למפקח על הבנקים די סמכות כדי להגן על הצרכן מפניהם.



כחלון קרא למפקח על הבנקים בבנק ישראל, יואב להמן, להכניס עמלות נוספות למסגרת הפיקוח על המחירים וכן לקבוע תקרה למספר העמלות שנגבות על ידי הבנקים.



הוועדה אישרה אתמול פה אחד החלת דין רציפות על הצעת חוק שהגיש ח"כ אמנון כהן (ש"ס) לתיקון חוק ההגבלים העסקיים. הצעת החוק מעניקה לממונה על ההגבלים העסקיים כלים להילחם בהתנהגות שאינה תחרותית על ידי קבוצות ריכוז. הצעת החוק הוגשה בכנסת הקודמת וכעת הוחלט להמשיך את הדיונים בה בוועדת הכלכלה. הצעת החוק זכתה לתמיכת הממשלה ולתמיכת הממונה על ההגבלים במשק רונית קן.



כהן אמר כי תמיכת הממשלה והממונה על ההגבלים בהשלמת הליך החקיקה תביא קץ לעושק צרכנים על ידי אוליגופולים כמו הבנקים וחברות הסלולר. לדברי כהן, העלאת עמלות נוספות שעליה הכריז דיסקונט מוכיחה שוב את הצורך להילחם בקבוצת ריכוז כמו הבנקים, המעלים עמלות חדשות לבקרים מול ציבור צרכנים שבוי וחסר אונים.



כהן הביע תקווה כי תהליך החקיקה יושלם במהרה והממונה על ההגבלים תוכל להתחיל לפעול נגד תיאומי מחירים ותנאים אוליגופוליים השולטים בענפים מרכזיים במשק הישראלי. כהן הוסיף כי "הצעת החוק תתיר לממונה על ההגבלים לפעול להגדלת התחרות החופשית בשוק על ידי הסרת חסמים למעבר בין גוף עסקי אחד למשנהו והגברת יכולת המיקוח על הצרכן".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully