וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברת ספיר גייסה 77 מיליון שקל באג"ח מגובות במשכנתאות

שרון שפורר

14.11.2006 / 12:52

האג"ח מגובות בתיקי משכנתאות בחו"ל בתחום הנדל"ן למגורים; ספיר קיבלה ביקושים של פי 1.5



המכשירים הפיננסיים ממשיכים לטפטף לשוק. ספיר, חברה ייעודית שהוקמה על ידי ערן גורן ורני פרידריך השלימה אתמול גיוס של 77 מיליון שקל בהנפקה פרטית של אג"ח סטרייט למשקיעים מוסדיים, אחרי שקיבלה ביקושים של למעלה מ-100 מיליון שקל. ריבית הסגירה במכרז נקבעה על 5.7% - 0.3% פחות מריבית המקסימום.



את ההנפקה הובילו לאומי ושות', בניהול רינה הורנשטיין וקובי סיט; כלל פיננסים בניהול צחי סולטן, ומיטב חיתום, בניהולו של יונתן מלכה.



איגרות החוב שהונפקו הן אג"ח פרטיות המדורגות בדירוג Aa1 על ידי חברת הדירוג מידרוג, ובעלות מח"מ של 4.35 שנים לפירעון בתשלום אחד בדצמבר 2011. הריבית באג"ח תנוע בין 6%-5.2%. אג"ח צמודות מדד למשך חיים דומה (גליל 5480) נסחרות היום בתשואה של 3.81%, כלומר - פרמיית הסיכון של המכשיר תנוע בין 1.4% ל-2.2%.



האג"ח מגובות בתיקי משכנתאות בחו"ל בתחום הנדל"ן למגורים, ונקראות RMBS. הן מרכזות 177 תיקים המכילים עשרות אלפי משכנתאות שונות. מקור התזרים, על פי נייר הגיוס, נובע ברובו מאג"ח מגובות משכנתאות המדורגות ב-A3 לפחות על ידי מודי'ס או דירוג בינ"ל מקביל.



אמצעי ביטחון נוסף למשקיעים הגיע מהפקדה של 23 מיליון שקל, או 30% מהיקף הגיוס המתוכנן על ידי חברת ספיר, בחשבון נאמנות מיוחד. הפקדה זו נועדה לספק שכבת ביטחון ראשונה למקרה של כשלון בעמידה בהתחייבויות.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully