וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אנליסט "מביע אמון" בדני ברנר: רכש 24% מהנפקת קמור שבו הוא משתתף כחתם משנה

עומר שרביט

14.11.2006 / 13:03

ב-8 הנפקות בהן השתתף אנליסט כחתם, רכש בית ההשקעות בין 10% ל-25% מהיקף ההנפקה





אנליסט נהג בדרך דומה גם בהנפקת קלרום שבה השתתף כחתם בשנה שעברה, ורכש כ-20% מההנפקה. מנגד, גם בבגיר אנליסט היה אגרסיווי ורכש כשליש מהגיוס שבו לא השתתף כחתם. אם חוק החיתום היה בתוקף, אנליסט לא היתה יכולה לרכוש בהיקף דומה באף אחת מההנפקות שנבדקו, או שהיתה צריכה לוותר על עמלת החיתום.



מאנליסט נמסר כי "לפי תקנות החיתום הקיימות, מותר לרכוש עד 10% מההנפקה לקופות הגמל ועד 15% מתמורת ההנפקה לקרנות הנאמנות וכך נעשה. הניסיון המצטבר של מנהלי ההשקעות באנליסט הוא מעל 100 שנה. חוק החיתום עדיין לא קיים ואם הם חושבים שהסחורה טובה לא צריכה להיות בעיה".



האגרסיוויות של מנהלי אנליסט, אהוד שילוני ושמואל לב, בהנפקות שבהם הם חתמים, לא בלתי נסבלת, שכן הם נוהגים כך כבר שנים, אבל צורמת, שכן כעת נלווים לכך הקופונים מהחיתום: הסינרגיה עם מאיר דלאל תרמה לבית ההשקעות כ-11% מהכנסותיו ברבעון החולף.



חוק החיתום החדש יפתור את ניגוד העניינים. עד אז, נותרה רק שאלה אחת: האם שילוני ולב ישתפו את עמיתי הקופות ורוכשי היחידות בקרנות בחלק מעמלות החיתום שגזרו מההנפקות? במידה שלא, משה טרי וידין ענתבי אמורים לדאוג בדיוק לדברים האלה, כפי שכבר עשו במקרים מסוימים בעבר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully