וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בורסה: טבע ירדה ב-1.6%

אסף רותם

15.11.2006 / 18:10

המדדים ירדו ב-0.4% בהובלת המגזר הפיננסי. מחזור ער בתעודות החסר על המעו"ף. מדד הבנקים ירד בכ-1.8%

הבורסה לני"ע בתל אביב חתמה את יום המסחר הרביעי בשבוע בירידות שערים של 0.4% במדדים המובילים, על רקע עונת הדיווחים הנמשכת. מימושי רווחים נרשמו היום כמעט בכל הענפים, אבל את המגמה השלילית הובילו מניות ענף הפיננסים ובכלל זה הבנקים, חברות הביטוח ובתי ההשקעות.

אתמול ננעלה הבורסה בעליות קלות, כאשר אומדנים לא סופיים שפורסמו העידו כי מלחמת לבנון השנייה הביאה לצמיחה שלילית של 1.4% ברבעון השלישי של השנה, לעומת ההערכות המוקדמות שצפו פגיעה קטנה בהרבה בקצב הצמיחה. היום נפתח המסחר ביציבות, כאשר המדדים היו צמודים לרמות הסגירה אתמול. עם זאת, פגיעה מדויקת של רקטת קסאם בשדרות, שהביאה למותה של אישה ולפציעת מאבטחו של שר הביטחון, הכבידה בסיום על הסנטימנט.

מדד תל אביב 25 חתם בגובה 917.5 נקודות; מדד תל אביב 100 ירד ל-927.4 נקודות; בתל טק 15 נרשמה דווקא עלייה של כ-0.4% ומחזורי המסחר היו ערים כבשבועות האחרונים, והסתכמו בכ-1.5 מיליארד שקל. תעודות החסר על המדד המוביל של תל אביב, המספקות תשואה הפוכה למדד, ריכזו היום מחזורים ערים העשויים ללמד על אחד משני דברים: המשקיעים מגדרים את השקעתם, או שהם נערכים לירידות שערים. מבט 25 חסר של כלל פיננסים בטוחה ריכזה מחזור של כ-36 מיליון שקל, תאלי שורט 25 של פסגות אופק ריכזה מחזור של כ-26 מיליון שקל וקסם שורט 25 של אקסלנס נשואה ריכזה מחזור של כ-17 מיליון שקל - מחזורים שלא היו מביישים גם את חברות המעו"ף.


מדד המחירים לצרכן לחודש אוקטובר יפורסם היום. ההערכות הן למדד שלילי ב-0.5%. זאת, לאחר שמדד ספטמבר היה שלילי גם הוא. ירידה דרמטית נוספת ברמת המחירים במשק עשויה לאפשר לבנק ישראל להוריד בעוד כשבועיים את שיעור הריבית במשק בשיעור של בין 0.25% ל-0.5%. מעבר לכך, דו"חות החברות ממשיכים לתת את הטון במסחר.

מגזר הבנקים המשיך לרכז עניין לאור התייקרות העמלות והמחאה הציבורית על המהלך. אתמול אף העלה בנק ההשקעות HSBC את מחיר היעד למניית הפועלים ב-4 שקלים ל-24 שקל. ב-HSBC כתבו, כי "הגיע הזמן לראלי" לאחר התפקוד הלקוי של מניית הפועלים בחודש האחרון. עם זאת, בטווח הארוך נותרו ב-HSBC עם המלצת "נייטרלי" למניה. הפועלים התממשה היום ב-2.1% במחזור השני בהיקפו של כ-115 מיליון שקל, אחרי זינוק של 3% אתמול. לאומי איבדה 2% במחזור ומדד הבנקים התממש בכ-1.8% - ובכך מחק כמעט לגמרי את העלייה של כ-2% אתמול.

מימושי רווחים איפיינו היום לא רק את הבנקים, אלא את מגזר הפיננסים כולו. כלל ביטוח, מקבוצת אי.די.בי, איבדה כ-1.3% לאחר שדיווחה אתמול לאחר נעילת המסחר על קיטון של 24% בהכנסות ברבעון השלישי ל-238 מיליון שקל. בעקבותיה נסחרות בירידות שערים גם שתי חברות הביטוח הנותרות במעו"ף: מגדל השילה מעליה כ-1.9% והראל התממשה בכ-0.6%.

מדד מניות תל אביב נדל"ן 15 ירד בסיום בשיעור קל של 0.1%, כששתי המניות הכבדות בו - אפריקה ישראל וגזית גלוב - נסחרו במגמה מעורבת. גזית גלוב ירדה בכ-2.7%. הבוקר פירסמה החברה דו"ח צפוי למדי, לפיו עלו ההכנסות ברבעון השלישי של 2006 ב-10% והסתכמו ב-617.8 מיליון שקל. בשורה התחתונה, מציגה גזית גלוב עלייה של 1% בלבד ברווח הנקי, המסתכם ב-50 מיליון שקל. אפריקה ישראל חתמה בתוספת של 2.4%.

עוד במגזר הנדל"ן, דלק נדל"ן הודיעה כי היא מנהלת משא ומתן לעסקה עצומה, בה תרכוש 19%-17% מרשת מלונות מאריוט אנגליה, לפי שווי של 8.6 מיליארד שקל. המניה הגיבה בזינוק של 4% במחזור עצום עבורה, של כ-20 מיליון שקל.

טבע דיווחה אמש כי בית משפט לערעורים בארה"ב אישר פסיקה קודמת, המתירה לה, כמו גם לחברת התרופות Ranbaxy Labs, לשווק בבלעדיות את גירסתה הגנרית לתרופה זוקור של מרק - בעלת מכירות שנתיות של כ-4.6 מיליארד דולר במונחי מקור. למרות זאת, איבדה טבע כ-1.6% במחזור הגדול ביותר בבורסה, של כ-166 מיליון שקל.

עוד בקרב המניות הדואליות, טאואר מטפסת בכ-4.8% על רקע פער חיובי ואורכית זינקה בכ-7.6% במחזור ער במיוחד של כ-19 מיליון שקל. אורכית ממשיכה לרוץ על גבי שמועות על לקוח חדש שעשוי להפתיע בקרוב, ובמקביל שמועות כי היא מבצעת פיילוט למוצריה בקרב שני לקוחות פוטנציאליים.

נייס פתחה אף היא בפער חיובי של כ-3% ועלתה בסיום בכ-2.1% במחזור של כ-20 מיליון שקל, לאחר שבנק אוף אמריקה חזר לסקר את החברה עם המלצת "קנייה" למניה ובצירוף מחיר יעד של 38 דולר. בנוסף, דיווחה נייס על עסקה חדשה עם חברת התחבורה של העיר ניו יורק. במסגרת העסקה, תספק נייס את פתרונותיה המתקדמים להקלטה, שחזור וניתוח של תקשורת באמצעות קול, למרכז הבקרה החדש של הרכבת התחתית בעיר. היקף העסקה לא נמסר לפרסום.

בין מניות היתר בלטו היום: אייקון טי.וי עם זינוק של 25% במחזור של כמיליון שקל; ארקו החזקות עם עלייה של 12% במחזור של כמיליון שקל אחרי עלייה של 11% אתמול במחזור ער גם כן; פאנגאיה טיפסה בכ-21% בעקבות פרויקט עם פוטנציאל מכירות ענק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully