וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"מחיר הנפט במזרח התיכון עשוי לרדת את מתחת ל-50 דולר לחבית עד שנת 2009"

TheMarker

15.11.2006 / 9:09

כך אמר גורם בחברת הנפט היפאנית לסוכנות בלומברג; מחירי החוזים על הנפט למסירה בדצמבר עולים ל-58.46 ד'



מחירי הנפט באזור המזרח התיכון עשויים לרדת אל מתחת לרמת 50 דולר לחבית עד שנת 2009 בשל השאיבה המוגברת של מדינות כמו ערב הסעודית, שנובעת מהתרחבות בתי הזיקוק באזור. כך אומרים גורמים בחברת הנפט היפאנית ניפון אויל לסוכנות הידיעות בלומברג.



ירידה אפשרית בביקוש לנפט, בהובלת הביקוש מסין, צפויה להוריד את המחירים בעומאן ודובאי בשנים הקרובות - כך אמרו הגורמים.



מדינות רבות במזרח התיכון, ביניהן ערב הסעודית וכווית, משקיעות בימים אלה בבניית בתי זיקוק ברחבי העולם כדי למנוע את עליית מחירי הנפט למחיר שיא חדש או לרמה הדומה למחיר הנפט ביולי, בו הגיעו מחירי הנפט לשיא של 78.4 דולר לחבית. את מדינות המזרח התיכון האשים אופ"ק, ארגון המדינות האחראיות על תפוקת למעלה מ-40% מהנפט העולמי, בכך שלא בנו מספיק בתי זיקוק ברחבי העולם כדי לעמוד בביקוש הגובר לנפט.



לפי הגורמים בחברת ניפון אויל, בשנים 2010-2009 צפוי לקרות בדיוק ההיפך: בניית בתי הזיקוק ברחבי העולם תגרום לירידה בביקוש לנפט, ובתגובה ירדו המחירים עד למחיר הנמוך מ-50 דולר לחבית.



כעת, עולים מחירי החוזים על הנפט למסירה בחודש דצמבר ב-18 סנט למחיר של 58.46 דולר לחבית במסחר האלקטרוני בבורסת הסחורות של ניו יורק. העלייה נובעת מההשערות, כי דו"ח לגבי מלאי הנפט בארה"ב, שיפורסם מאוחר יותר היום, יצביע על ירידה במלאים.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully