וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

איגוד לשכות המסחר: 40%-30% משוק התוכנה, התקליטורים והקולנוע - מזויף

אורה קורן

15.11.2006 / 10:03

10% מהתרופות נמכרות באופן פיראטי; הנזק הכולל למשקב-2005: חצי מיליארד דולר





יצחק כהן, מנכ"ל אליס, ציין כי אם הורדת סרטים מהאינטרנט לא תוגבל בחקיקה, תעשיית הקולנוע תמצא עצמה בפני משבר חמור. לדבריו, רמת הפיראטיות בישראל בתחום הקולנוע המגיעה ל-40% נחשבת גבוהה לעומת אירופה, שם היא מגיעה ל-20%-10% מהשוק.



נעמי אסיא, נציגת ה-BSA בישראל, ציינה כי בכל תוכנה שלישית נעשה שימוש לא חוקי. לדבריה, מחקר חדש קובע כי צמצום של 10% בפיראטיות תוכנה עשוי ליצור 3,800 מקומות עבודה חדשים בתעשיית טכנולוגיית המידע, לחולל צמיחה כלכלית של 850 מיליון דולר ולהגדיל את ההכנסות ממסים ב-400 מיליון דולר.



תומר פפר, מנכ"ל פארמה ישראל, אמר כי איגוד חברות התרופות המקוריות ביקש מממשלת ישראל בעבר לשנות חקיקה, אך הצעתו לא זכתה לשיתוף פעולה. חוק התרופות בישראל שחוקק באחרונה התבסס על שקלול האינטרסים של המדינה, הצרכנים, חברות התרופות הגנריות (מפתחות תרופות המשך) וחברות התרופות המקוריות, בהן אלה המיוצגות בפארמה ישראל.



רחל הירשלר, סגנית מנהל מינהל סחר חוץ למדיניות סחר, אמרה כי החקיקה בישראל טובה בכל הקשור להגנה על קניין רוחני. לדבריה, חבל שארגון פארמה לא מציג את כל התמונה, מאחר שב-2005 נחקק חוק המגן על מידע בתיקי רישום, שהיה צעד גדול לטובת חברות אתיות. "הגנה על קניין רוחני מאוד חשובה בעיני המשרד, ואנחנו פתוחים ללמוד תלונות ולמצוא איזון נכון בין הגורמים השונים", הוסיפה.



ממשרד המשפטים נמסר בתגובה: "מובן כי לחברים באיגוד לשכות המסחר אינטרסים מסחריים מסוימים, ולא תמיד אלה הם האינטרסים היחידים שהממשלה צריכה להביא בחשבון במסגרת שיקוליה".



עוד נמסר כי למשרד המשפטים קשרי עבודה שוטפים עם איגוד לשכות המסחר בנושא, אך הנתונים שלעיל לא הוצגו למשרד שאינו יודע מהי אמינותם. "המשרד מייחס חשיבות רבה להגנת הקניין הרוחני", נמסר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully