וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חיים סבן: "רגולטורים הם כמו קוץ בתחת"

סמי פרץ

15.11.2006 / 11:00

סבן בפאנל שנערך בלוס אנג'לס בנושא השקעות בישראל: "קניתי את בזק משיקולים עסקיים ולא בגלל ציונות"

היתה לי הזדמנות להשקיע במרקסטון, אבל אני רציתי לרכוש 50% ואליוט ברוידי סירב והסכים למכור רק 5%. הייתי חזיר וטעיתי" - כך אמר אתמול איש העסקים חיים סבן, בעל השליטה בבזק, בפאנל שנערך בלוס אנג'לס בנושא השקעות בישראל. בפאנל השתתפו סבן; ברוידי; עידן עופר, בעל השליטה בחברה לישראל; נגיד בנק ישראל סטנלי פישר; ומנכ"ל בנק לאומי גליה מאור, שגם הנחתה את הפאנל.

"עזבתי את ישראל ב-1975, לאחר שפשטתי רגל, והחלטתי אז שלעולם לא אעשה עסקים בישראל", אמר סבן שרכש את השליטה בבזק לפני שלוש שנים. "אני לא אוהב רגולטורים כי הם כמו קוץ בתחת. אבל אם אני מסתכל על ענף התקשורת, אז מדובר בתחום שנמצא תחת פיקוח הדוק בכל העולם. הרגולציה בישראל לא קלה, אבל אני יכול להגיד לכם שהיא הגונה ומקצועית". סבן אמר בקריצה למאור שניהלה את הדיון, כי עם הבנקים הישראלים הכי קל לעבוד, "למרות שהם קצת יותר יקרים מהגויים".

סבן, שנדרש אף הוא לשאלה אם רכש את בזק ממניעים ציוניים אמר: "קניתי את בזק משיקולים עסקיים ולא בגלל ציונות. אני האיש הכי ציוני כאן באולם, אבל מבחינתי זו היתה עסקה טהורה". סבן שנשאל על ידי מאור אם הוא מתכוון להפוך את בזק לחברה בינלאומית ולפתח את עסקיה בחו"ל, השיב מיידית בשלילה: "בזק לא תהיה חברה בינלאומי. לחברה יש תזרים מזומנים גדול ואנחנו צריכים להשתמש בו כדי לשפר את תשתיות הסלולר שלנו, להשקיע בוידיאו דיגיטלי (הדור השלישי של הסלולר) ולפתח את העסקים האלה בישראל. אלה תחומים שדורשים השקעות כבדות".

סבן אמר כי המכשול העיקרי להשקעה בישראל הוא פער הסילון (ג'ט לג). "הג'ט לג זה קילר. 15 שעות טיסה מלוס אנג'לס לישראל זה מכשול. אבל בכל פעם שמתחילים לנחות בישראל, הלב שלי מתחיל לפעום".

מאור, שגילתה כישורים של מראיינת טובה, תיארה את מסלול חייו של סבן שנולד במצרים, עלה לישראל בגיל 12, התגורר בצרפת במשך שמונה שנים ואחר כך השתקע בארה"ב והפנתה אליו שאלה לגבי הגדרת זהותו: "אתה מצרי, ישראלי, צרפתי או אמריקאי?". סבן חיכה כמה שניות לפני שענה: "נכון, נולדתי במצרים, אני מתנצל על כך. לגבי צרפת - זה דיון אחר. אני מגדיר את עצמי כישראלי אמריקאי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully