וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דוידי וקרן פימי ברחו בזמן: דו"ח קשה לתדירגן - עברה להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל ברבעון השלישי

נתן שבע

15.11.2006 / 11:06

אינספייר, שרכשה את השליטה בחברה, מופסדת בכ-8 מיליון שקל על ההשקעה



ישי דווידי וקרן פימי, שמכרו את השליטה ב לאינספייר של אבי ורטהיים לפני פחות מחצי שנה, לא מתגעגעים לחברה. ברבעון שעבר רשמה החברה הפסד של 2.2 מיליון שקל, לעומת רווח של 900 אלף שקל ברבעון המקביל. הפסד זה מעביר את החברה להפסד נקי של 800 אלף שקל בתשעת החודשים הראשונים של השנה לעומת רווח של 5.1 מיליון שקל בתקופה המקבילה.



ברבעון השלישי סבלה החברה, המייצרת עבור ענף הרכב מכלולים מכניים מאלומיניום באמצעות יציקות לחץ, מחוסר הגעה ליעילות בהטמעת פרויקטים חדשים, עלייה במחירי האלומיניום, מהמלחמה שגרמה לעלויות נוספות בגין היעדרות של עובדים, ושיבושים בקווי האספקה. הצרות היו גם מבית - במהלך הרבעון נגנבו אלומיניום ממחסן החברה על ידי שלושה עובדים במפעל.



הכנסותיה של החברה ברבעון השלישי דווקא טיפסו בכ-2% ל-32.5 מיליון שקל. הנבואה של דווידי בסוף 2005, שהחברה תחזור לרווחיות גולמית של 25% במחצית השנייה של 2006, לא רק שלא התגשמה - אלא הידרדרה לשפל.



הרווח הגולמי של החברה נפל בכ-60% לכ-2 מיליון שקל, כאשר שיעורו מסך המכירות צנח ל-6% לעומת 15% ברבעון הקודם - גם בשל העלייה במחירי האלומיניום. החברה מציינת עוד כי יעילותה התפעולית נפגעה, מאחר שפרויקטים חדשים אשר הוטמעו בחברה במהלך השנה האחרונה - טרם באו לידי מיצוי, כאשר המפעל עדיין לא הגיע לתפוקה מלאה ההולמת את היקפי ההשקעות השנה. בעקבות זאת, עברה החברה להפסד תפעולי של 2.8 מיליון שקל, לעומת רווח של 516 אלף שקל בשנה שעברה.



תדירגן ספגה מכה נוספת במהלך הרבעון, לאחר שיצרנית כלי הרכב פורד הודיעה כי חלקה של החברה בייצור אגני שמן - יסתיים בחודש מארס 2007 - שנה מוקדם מהצפוי.



קרן פימי נותרה עם אחזקה של כ-9.6% לאחר שמכרה את מרבית אחזקותיה לאינספייר בשתי מנות. המנה הראשונה נמכרה תמורת 10 שקלים למניה, בתמורה של 31 מיליון שקל, לפני 5 חודשים. המנה השנייה נמכרה בהנחה תמורת 12 מיליון שקל, לאחר שמחיר המניה נפל, לפי 6.06 שקל למניה. לפימי יש אופציה למכור את יתרת אחזקותיה לאינספייר עד 2008. בסך הכל מופסדת אינספייר על השקעתה כ-8 מיליון שקל.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully