וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אגד תתקין מערכות GPS ב-3,500 אוטובוסים ב-4 מיליון דולר

אבי בר-אלי

15.11.2006 / 13:34

בחברה מתכננים שירות סלולארי לדיווח על תנועת האוטובוסים, וצג מעקב אלקטרוני בתחנות



אגד תתקין מערכות איתור לווייני (GPS) בצי האוטובוסים של החברה, המונה כ-3,500 אוטובוסים, בהשקעה מוערכת של כ-4 מיליון דולר. פרויקט ההתקנה יבוצע באופן מדורג במשך כ-8 חודשים, וצפוי להתחיל מחר בסניף אגד בירושלים, וכן באוטובוסים המשרתים את האזורים הכפריים ואת יישובי הפריפריה, החונים מחוץ לחניוני אגד.



מערכת ה-GPS תספק נתונים עדכניים על מיקום האוטובוס, תקלות מכאניות, מספר הנוסעים ועוד. המידע שיתקבל באופן שוטף מהמערכת, יופיע על מסכים בחדר בקרה מרכזי ב"בית אגד" בקרית שדה התעופה, ואצל מנהלי התנועה האזוריים. במקביל, יוזן המידע למחשבים של מנהלי התנועה ושל מנהלי אגפי התפעול השונים ברחבי הארץ.



מאגד נמסר כי המדובר במערכות המאפשרות לתכנן ולמפות את תנועת האוטובוסים בזמן אמת, בהתאם לתנאי השטח המשתנים - וכי המהלך צפוי להביא לחיסכון ניכר בסולר ובזמן מנוע, ולצמצם משמעותית את זיהום האוויר. בנוסף, המערכות יאפשרו לאתר מפגעי דרך כגון עומסי תנועה ותאונות דרכים, לשנות את מסלול נסיעת האוטובוסים ולתגבר את כמות האוטובוסים בהתאם. המערכות יסייעו גם במזעור גניבות האוטובוסים, ובאגד מעריכים כי תופעה זו תיעלם כמעט כליל בעקבות התקנתן.



מנהל האגף לתכנון ופיתוח באגד, נועם בן-אור, אמר כי: "ההתקנה נעשית כשלב ראשון במסגרת תוכנית אסטרטגית כוללת לחיזוק הקשר עם ציבור הנוסעים. בשלב הבא בתוכנית, תחנות האוטובוס ימוספרו, כך שבאמצעות הקשת מספר התחנה במכשיר טלפון סלולארי - יוכל הנוסע לקבל תזמון מדויק של מועד הגעת האוטובוס הבא לתחנה שבה הוא ממתין. בשלב השלישי והאחרון, יוצב צג אלקטרוני בכל תחנות האוטובוסים, אשר יציג לממתינים בתחנה את מועדי הגעת האוטובוסים הקרובים לתחנה".


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully