וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: קומברס צונחת ב-14%

עומר שרביט

15.11.2006 / 23:05

דיווחה על בעיות חשבונאיות חדשות ודחיית פרסום הדו"חות. מדד דאו ג'ונס עולה ב-0.02% בהמתנה לפרסום מדד הפעילות היצרנית

המסחר בוול סטריט נפתח היום בעליות שערים זניחות: מדד דאו ג'ונס מוסיף 0.02%, הנאסד"ק עולה ב-0.1% וה-S&P 500 עולה 0.03%. קומברס צונחת בפתיחה ב-14% בצל הבעיות החשבונאיות והאפשרות של הדחתה מהנאסד"ק.

סקירת טרום מסחר

לאחר עליות השערים החדות שחתמו אתמול את המסחר בוול סטריט, מצביעים החוזים העתידיים על ירידות קלות של עד 0.1% בפתיחת יום המסחר, לקראת פרסום מדד הפעילות היצרנית בניו יורק. עם זאת, גם למיזוג אפשרי במגזר התעופה האמריקאי עשויה להיות השפעה חיובית על מגמת המסחר היומית.

עוד לפני הפתיחה יפורסם מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בניו יורק, אשר צפוי להצביע על התמתנות בקצב הצמיחה של המגזר בנובמבר, לאחר הגידול החד שנרשם בחודש שעבר. מדד מנהלי הרכש צפוי לירידה לרמה של 15 נקודות, לאחר שטיפס באוקטובר ב-9.1 נקודות לרמה של 22.9 נקודות. כשעתיים לפני סיום המסחר, יפרסם הבנק הפדרלי את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח באוקטובר, בה הוחלט להותיר את הריבית בארה"ב ברמה של 5.25%.

חברת התעופה השישית בגודלה בארה"ב במונחי נוסעים, US איירווייס, הגישה לחברת התעופה פושטת הרגל דלתא איירליינס (סימול DAL) הצעת רכש עוינת בסך 8 מיליארד דולר במזומן ובמניות. במסגרת העסקה, יקבלו נושיה של דלתא 4 מיליארד דולר במזומן ו-78.5 מיליון מניות של US איירווייס, בשווי של כ-4 מיליארד דולר, על בסיס מחיר הסגירה של המניה אתמול.

אתמול הוסיף מדד דאו ג'ונס 0.7% לשיא חדש של 12,218 נקודות, ומדד נאסד"ק התחזק ב-1% ל-2,430 נקודות - שיא של כמעט 6 שנים. את עליות השערים הובילו מניות רשתות השיווק, אשר נהנו מסנטימנט חיובי במיוחד על רקע דו"חות כספיים טובים של וול-מארט וטרגט, וכן מגזר השבבים, אשר זכה להעלאת המלצה מצד ענק הפיננסים, סיטיגרופ.

בקרב המניות הישראליות צונחת קומברס ב-17.5% במסחר שלפני הפתיחה, לאחר שהחברה דיווחה כי במסגרת חקירה פנימית הנוגעת לנוהלי הקצאת האופציות, נחשפו שגיאות חשבונאיות נוספות, הקשורות לרישום הכנסות מחוזים, רישום תשלומי המס ורישום חלק מההוצאות. כמו-כן, הוסיפה קומברס כי ייתכן שנעשו שגיאות חשבונאיות ברישום צבר ההזמנות שלה. על רקע שגיאות שלו, קומברס אינה יודעת מתי תסיים לערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים וצפויה לכן להימחק בשבועות הקרובים מהרישום בנאסד"ק.

שבועיים לאחר הנפקתה המוצלחת של אר.אר. סאט (סימול: RRST) בנאסד"ק, פירסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2006, אשר מעידות על המשך התנופה בפעילותה העסקית. אר.אר.סאט, העוסקת בהפצת תכנים בעבור מאות ערוצי טלוויזיה ורדיו ברחבי העולם, סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 46.9% בהכנסות ל-11.5 מיליון דולר, ועם צמיחה של 70.1% ברווח הנקי ל-2 מיליון דולר. לצמיחה החדה בהכנסות תרמה בעיקר המלחמה בלבנון, אשר סוקרה בהרחבה על ידי כל ערוצי החדשות המובילים בעולם, והגבירה את הביקוש לשירותי המדיה של אר.אר.סאט.

הנפקתה של אר.אר.סאט בוצעה לפי מחיר של 12.5 דולר למניה. אתמול נסחרה מנייתה במחיר של 13.3 דולר, המשקף תשואה של כ-6% למשקיעים מאז ההנפקה, ושווי של כ-221 מיליון דולר לחברה.

ספייסנט, החברה הבת של גילת רשתות לוויין בארה"ב, זכתה בחוזה לשדרוג רשת תקשורת לוויינית, המשרתת 900 תחנות דלק של חברת הדלק האמריקאית, סונוקו. בנוסף לשדרוג הרשת, האריכה סונוקו את חוזה השירות עם ספייסנט ב-5 שנים נוספות.

גם ספקית מערכות התמיכה התפעוליות למפעילות הטלקום, טי.טי.איי, פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. טי.טי.איי, שכבר הזהירה לפני כחודש מפני הכנסות נמוכות מהצפוי, דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-11 מיליון דולר, ירידה של 5.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקביל, דיווחה החברה על הפסד גבוה של 1.8 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully