וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גם לאחר שאיבד 99% מערכו: בבית השקעות אוסקר קובעים כי "הדינר העיראקי הולך למטה"

טל לוי

15.11.2006 / 15:53

לפני 3 חודשים העניק שר האוצר היתר מחודש לסחור במטבע



רק לפני כ-3 חודשים העניק שר האוצר היתר, לשנה אחת, לסחור במטבע העיראקי, וזאת על אף קיומה של פקודת המסחר עם האויב, האוסרת על מסחר במטבעות של מדינות אויב. ההיתר האמור פתח את הדלת בפני כמה חברות שמיהרו להציע מסחר במטבע.



הבעיה העיקרית (למעט ביצועי המטבע המעט בעייתיים כרגע), היא המצב בעיראק, שאינו מאפשר מסחר מט"ח אלקטרוני של הדינר העיראקי. הקנייה של המטבע העיראקי מתבצעת ברכישה פיזית של השטרות ושמירתם. אי לכך, נתון המטבע לנסיונות זיוף, כך שמומלץ לסחור בו באמצעות חלפנים מורשים מטעם משרד האוצר.



לפני המלחמה בעיראק, עמד שוויו של דינר עיראקי אחד על שלושה דולרים אמריקאיים. נכון להיום שווה דולר אחד כ-1,500 דינר עירקי. במילים אחרות, ערכו של הדינר צנח ביותר מ-99%.



למרות הפיחות העצום במטבע, עידן אלון, סמנכ"ל בית השקעות חדש מירושלים, אוסקר, לא צופה עתיד ורוד לדינר העיראקי, בגלל המצב הפוליטי בארה"ב והיציאה הצפויה של הצבא האמריקני מעיראק, עוד טרם הושלמה מלאכת שיקומה. " הדינר העיראקי נחשב ללהיט החדש בקרב המשקיעים חובבי הסיכון, אך השאלה הגדולה היא האם הוא מהווה הזדמנות עסקית ראויה, או שמצבו ידרדר ויגרום להפסדי ענק בקרב המשקיעים בו", כותבים באוסקר.



"התמורה הפוליטית בארה"ב, ולפיה המפלגה הדמוקרטית תופסת עמדות מפתח בקונגרס ומצהירה על תכניתה לסגת במהירות מעיראק, מסכנת את המשקיעים בדינר העיראקי" מנתחים בבית ההשקעות. "המלחמה בעיראק הולידה הזדמנות לסוחרים במטבע, אבל המהפכה הפוליטית בארה"ב תביא ליציאה מוקדמת מהצפוי מעיראק, ונטישת המדינה עוד טרם הושלם בה המהפך המדובר ותהליך השיקום. במצב עניינים כזה, הדינר צפוי ליפול, ולכן אנחנו לא תומכים כרגע בקניית המטבע. זהו זמן רע להשקיע כמה אלפי דולרים אמריקאים כדי לרכוש כמה מיליוני דינרים עיראקיים", מסכמים שם.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully