וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גלברד מממש נדל"ן: בזק מכרה קרקע של 956 דונם באזור השרון תמורת 20.8 מיליון דולר

ערן גבאי

15.11.2006 / 16:10

תרשום רווח הון לפני מס של 89 מיליון שקל; כיום כ-40% משטחי הנדל"ן של בזק הם בשכירות



בזק הודיעה לבורסה כי היום בשעות הבוקר היא מכרה קרקע בשטח של 956 דונם לחברה מקבוצת קנדה-ישראל, בתמורה ל-20.8 מיליון דולר. השלמת המכירה כפופה לאישור דירקטוריון בזק. רווח ההון הצפוי לבזק כתוצאה מביצוע העסקה הוא כ-89 מיליון שקל לפני מס, או כ-64 מיליון שקל לאחר מס.



המכירה התבצעה במסגרת הליך למכירת זכויות בזק במתחם תחנת הלל, הממוקם באיזור השרון בין הישובים קדימה לצורן. באיזור זה הקרקע של בזק לא היתה מאויישת, והמשדרים באיזור זה לא עבדו מזה 3 שנים. זו הסיבה שבזק יכלה לממש את זכויותיה על הקרקע מבלי להגיע ראשית לסיכום עם ועד העובדים של בזק.



בזק נערכת מזה תקופה למכירת נכסי נדל"ן. ביוני האחרון הוציאה החברה למכירה ארבעה נכסים - ברחוב ראול ולנברג ברמת החייל; בשכונת נווה חיים בחדרה; ברחוב בר יהודה בחיפה ובסמטת פלטרין בחדרה. נכסים אלו משתרעים על פני 25 אלף מ"ר שערכם צפוי להסתכם בכ-30 מיליון שקל - אך לא הצליחה למכור אותם עד כה. החברה ממשיכה לנהל שיחות עם יזמי נדל"ן.



בזק מתחילה בכך להוציא למכירה חלק משטחי הנדל"ן שלה שאינם מאוישים, ויכולים להימכר מיידית. בבזק מעריכים בימים אלה את שווי נכסי הנדל"ן של החברה, שנאמד במאות רבות של מיליוני שקלים. מכירת נכסי הנדל"ן תאפשר לבעלי המניות בבזק להגדיל את חלוקת הדיווידנד בחברה.



כבר בפברואר 2006 דיווחנו כי בזק מכרה נכס ראשון - את השטח של מרכזת החברה ברוממה בבניין כורש, תמורת כ-3 מיליון דולר. מימושים משמעותיים בשטחי נדל"ן בבזק יצטרכו להתבצע בתיאום עם ועד העובדים של בזק, ורק כחלק מהשינוי המבני בבזק מחלוקה גיאוגרפית לחלוקה פונקציונלית. כיום כ-40% משטחי הנדל"ן של בזק הם בשכירות, כך שהיקף הקרקעות הלא מנוצל של החברה, בסדרי הגודל של המכירה הנוכחית, קטן ביותר.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully