וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שוק ההנפקות רותח: ביקושים של 1.2 מיליארד שקל להנפקה של סמי עופר; מימן "הסתפק" בביקושים של כחצי מיליארד שקל

שרון שפורר

15.11.2006 / 17:15

החברה לישראל הגדילה היקף הגיוס בלמעלה מפי 2 ל-650 מיליון שקל



שוק גיוסי החוב הפרטיים רותח. רק היום נערכו בשוק גיוסים של כמיליארד שקל על ידי שני שחקנים גדולים בשוק ההון - החברה לישראל של סמי עופר, וחברת אמפל של יוסי מימן. הביקושים בשתי ההנפקות עמדו על קרוב לכ-2 מיליארד שקל, ואלו לא היו ההנפקות היחידות היום בשוק. עוד ניסו לגייס היום גם אאורה, אלבר ואמפא קאר ליס.



אמפל ביקשה לגייס כ-150 מיליון שקל וקיבלה ביקושים של כ-500 מיליון שקל. על פי מקורות בשוק, החברה החליטה להגדיל את הגיוס בהנפקה ממשקיעים מוסדיים לכרבע מיליארד שקל לפחות; הריבית לאיגרות עם מח"מ של 6 שנים נקבעה בגובה 5.75%.



את ההנפקה הובילו כלל פיננסים חיתום, לידר שוקי הון, אייפקס חיתום ואקסלנס נשואה חיתום; גיזה היו היועצים הכלכליים של ההנפקה.



אמפל הגיעה לבורסה בתל אביב לפני כשלושה וחצי חודשים, אחרי שנים כחברה ציבורית בנאסד"ק. מאז הנפקתה סבלה המניה מתנודתיות בשל מחזורי מסחר נמוכים בה, והיא נסחרת כיום בדומה לשוויה בהנפקה - בגובה 671 מיליון שקל. החברה ציינה בעבר כי תמורת הגיוס תשמש "למטרות כלליות, השקעות או רכישות". איגרות החוב קיבלו דירוג A3 מחברת מידרוג, החברה הבת הישראלית של מודיס.



החברה לישראל ביקשה לגייס היום 300 מיליון שקל, אך בעקבות ביקושים של 1.2 מיליארד שקל - פי 4 מההיקף שביקשה לגייס - הגדילה את ההיקף ל-650 מיליון שקלים. המח"מ של אגרות החוב עומד על 4.85% והריבית נקבעה על 5%. איגרות החוב דורגו בדירוג AA על ידי חברת מעלות.



את ההנפקה הובילו שתי חברות החיתום של הבנקים הגדולים - לאומי ושות' ופועלים אי.בי.אי.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully