וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולדמן סאקס, RBC ואוסקר גרוס, חתכו המלצות לקומברס עקב הפרשות החדשות; "בנק הבית" ליהמן ברדרס ממשיך לתמוך

עומרי כהן

15.11.2006 / 19:19

RBC: "המומנטום העסקי ממשיך להיחלש"; ליהמן ברדרס: "הפרשיות האחרונות הן היסטוריות"



לפחות ארבעה בנקי השקעות הפחיתו היום את המלצות ההשקעה שלהם למניית טכנולוג'י, בתגובה להודעת החברה על גילוי שגיאות חשבונאיות נוספות בעת בדיקת נוהלי הקצאת האופציות בחברה. מנגד, ממשיך "אנליסט הבית" של קומברס, טים לוק מליהמן ברדרס, לתמוך בהתלהבות ברכישת מניות החברה.



גולדמן סאקס חתך את המלצתו לקומברס ל"מכירה", מ"נייטרלי" והפחית למניה את מחיר היעד ל-18.25 דולר, מ-21 דולר. בית ההשקעות סוסקואהאנה הוריד את דירוג ההשקעה שלו לקומברס ל"נייטרלי", מ"חיובי" ואילו אוסקר גרוס הוריד את המלצתו למניה ל"הפחת", מ"החזק". ב-RBC קפיטל מרקטס הפחיתו את ההמלצה לקומברס ל"תשואה ענפית", מ"תשואת יתר", וחתכו את מחיר היעד ל-21 דולר, מ-28 דולר.







באוסקר גרוס וב-RBC הסבירו את חיתוך ההמלצה לקומברס, בעלייה ברמת הסיכון שלה החברה. קומברס הודיעה אמש, כי במסגרת חקירה פנימית הנוגעת לנוהלי הקצאת האופציות, נחשפו שגיאות חשבונאיות נוספות, הקשורות לרישום הכנסות מחוזים, רישום תשלומי המס ורישום חלק מההוצאות. כמו כן, הוסיפה קומברס כי ייתכן שנעשו שגיאות חשבונאיות ברישום צבר ההזמנות שלה. על רקע שגיאות שלו, קומברס אינה יודעת מתי תסיים לתקן לאחור את דו"חותיה הכספיים וצפויה בשל כך להימחק מהמסחר בנאסד"ק כבר בשבועות הקרובים.



לדברי רוני בירון מאוסקר גורס, הוא החליט על הפחתת ההמלצה על רקע ירידה נוספת ביכול להעריך את ביצועי החברה ולאור מהסתעפויות נוספות של בפרשה. קומברס אינה מפרסמת את תוצאותיה הכספיות מזה כשנה, בשל חקירת האופציות אצלה. בהודעה לתקשורת ציין אתמול זאבי ברגמן, מנכ"ל החברה הבת, קומברס אינק. כי חשוב לדעת שמצבה העסקי של החברה בריא, וכי עמדתה התחרותית בשוק נותרה איתנה. ברגמן הוסיף, כי קומברס ממשיכה לספק "ערך יוצא דופן ללקוחותיה ברחבי העולם".



עם זאת בירון ציין, כי אמירה זו של ברגמן אינה מגובה לפי שעה בתחזיות רשמיות של החברה או לחילופין בנתונים על צבר ההזמנות שברשותה. בנוסף, הוא גם חושש מהשפעת השלילית של הפרשות הסובבות את קומברס בחצי השנה האחרונה, על סנטימנט הלקוחות כלפיה. בירון גם הדגיש בסקירתו את החשש, מפני תשומת הלב הרבה שתיאלץ קומברס להקדיש לפרשיות החדשות, ומהאפשרות לשינויים בהנהלת החברה עקב המסקנות שיעלו מהן.



RBC: "המומנטום העסקי ממשיך להיחלש"



דניאל מירון, אנליסט בית ההשקעות RBC קפיטל מרקטס, ציין כי בדיקות אחרונות שערך בשוק, הצביעו על המשך ההאטה במומנטום של עסקי קומברס, וזאת בשל החולשה בהוצאות מפעילות הטלקום והפרעות אשפריות שיותרות החקירות הפנימיות שמנהלת החברה. לדבריו, לחולשה בשוק הטלקום נמצא ביטוי כבר ברבעון השני של 2006, כאשר קומברס דיווחה על קיטון של 1% בצבר ההזמנות.



ליהמן ברדרס: "הפרשיות האחרונות הן היסטוריות"



מניית קומברס איבדה מאז חשיפת פרשת האופציות באמצע מארס 2006 ועד היום כמעט 40% מערכה, אולם למרות ההתפתחויות האחרונות נותר האנליסט טים לוק מליהמן ברדרס, נאמן לחברה. לוק חזר היום על המלצת "משקל יתר" לקומברס עם מחיר יעד גבוה של 32 דולר למניה. לדבריו, הפרשיות האחרונות שנחשפו בחברה הן היסטוריות ברובן ולכן צפויה החברה להמשיך ולספק גם בתקופה הנוכחית נתונים על היקף ההכנסות הרבעוניות, צבר ההזמנות ושיעורי הרווחיות, כפי שעשתה עד כה מדי רבעון.



לוק גם הסתמך על דברי ברגמן בנוגע לעסקים הבריאים, וציין כי להערכתו הביקוש למערכת התאים הקוליים החדשה מסוג Insight ולמערכות הבילינג (חיוב) מתוצרת החברה, נותרו חזקים. בקשר ללוק, חשוב להדגיש את עובדת היותו של ליהמן ברדרס, בנק ההשקעות של קומברס.



על פי התקנות והחוקים הפדרלים בארה"ב, מחויבים בנקי ההשקעות לבצע הפרדה מלאה בין מחלקת הבנקאות להשקעות שלהם, לבין מחלקת המסחר. חוקים אלו, אמורים לאפשר לאנליסטים שיקול דעת נקי מכול ניגוד אינטרסים, בבואם לשקול את המלצת ההשקעה שלהם למניה של חברה, אשר מקבל מהבנק שלהם שירותים בתחומי הבנקאות להשקעות.



מבט מעמיק בסקירה של לוק מגלה, כי מאז סוף 2003 הוא מחזיק באופן קבוע בהמלצת "משקל יתר" לקומברס. את השינויים היחידים ביצע במחיר היעד למניה, וגם זאת על ידי העלאתם בלבד במקביל לעליית המניה בשוק. כמו כן, לאור האפשרות, כי בחודשים הקרובים תבקש קומברס את שירותיו של ליהמן ברדרס בהנפקה או מכירה של החברה הבת, סטאר הום, קשה לראות את לוק לוקח על עצמו אחריות כל כך כבדה ומבצע מהלכים אשר יפגמו בקשרים הטובים שבין הבנק שלו לקומברס. קשרים כאלו, עשויים לספק לליהמן ברדרס הכנסות של מיליוני דולרים, אם תונפק סטאר הום, או לחילופין תימכר לאחת מספקיות שירותי הטלקום.


טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully