וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

וול סטריט: המסחר נסגר בעליות

עומר שרביט

15.11.2006 / 23:47

קומברס צנחה ב-14% על רקע הבעיות החשבונאיות; דאו ג'ונס בשיא של 12,251 נקודות

שוק המניות בארה"ב ננעל בעליות שערים זה היום הרביעי ברציפות, על רקע עלייה מפתיעה במדד מנהלי הרכש והצעת רכש נדיבה בשוק התעופה ובצל עלייה קלה במחירי הנפט וחשש מהרמת ראש של האינפלציה שהובע בפרוטוקול של בכירי הפד. דאו ג'ונס הוסיף 0.28% לשיא נעילה של 12,251.7 נקודות, נאסד"ק עלה ב-0.5% ל-2442 נקודות ו-S&P 500 טיפס ב-0.3%. קומברס צנחה בכ-14%, בצל הבעיות החשבונאיות והאפשרות של הדחתה מנאסד"ק.

סמוך לפתיחה פורסם מדד מנהלי הרכש של המגזר היצרני בניו יורק, שעלה בנובמבר לרמה של 26.7 נקודות - רמתו הגבוהה ביותר זה חמישה חודשים. תחזית הכלכלנים היתה לרמה של 15.4 נקודות. לקראת סיום המסחר, פירסם הבנק הפדרלי את פרוטוקול ישיבת ועדת השוק הפתוח לאוקטובר, בה הוחלט להותיר את הריבית בארה"ב ברמה של 5.25%.

לפי הפרוטוקול המתפרסם באיחור של 3 שבועות, אופטימיות לגבי הצמיחה הכלכלית הסתמנה כגישה השלטת יותר ומנהלים בבנק המרכזי של ארה"ב המשיכו להדגיש כי אינפלציה גבוהה "נשארה הסיכון והגורם העיקרי לחשש". עמדה זו מפחיתה את הסיכוי להורדת הריבית בארה"ב בחודשים הקרבים. מחיר הנפט רשם עלייה קלה בצל ירידה רצופה של מלאי הבנזין בארה"ב: מחיר החוזים על הנפט הגולמי למסירה בדצמבר עלה ב-37 סנט ונסחר ב-58.65 דולר לחבית.

חברת התעופה השישית בגודלה בארה"ב במונחי נוסעים, US איירווייס, הגישה לחברת התעופה פושטת הרגל דלתא איירליינס (סימול DAL), הצעת רכש עוינת בסך 8 מיליארד דולר במזומן ובמניות. במסגרת העסקה, יקבלו נושיה של דלתא 4 מיליארד דולר במזומן ו-78.5 מיליון מניות של US איירווייס, בשווי של כ-4 מיליארד דולר, על בסיס מחיר הסגירה של המניה אתמול.

כאמור, קומברס צנחה בכ-14%, לאחר שהחברה דיווחה כי במסגרת חקירה פנימית הנוגעת לנוהלי הקצאת האופציות, נחשפו שגיאות חשבונאיות נוספות, הקשורות לרישום הכנסות מחוזים, רישום תשלומי המס ורישום חלק מההוצאות. כמו כן, הוסיפה קומברס כי ייתכן שנעשו שגיאות חשבונאיות ברישום צבר ההזמנות שלה. על רקע שגיאות שלו, קומברס אינה יודעת מתי תסיים לערוך מחדש את דו"חותיה הכספיים וצפויה לכן להימחק בשבועות הקרובים מהרישום בנאסד"ק. בעקבות ההפרשות החדשות שצפויות בחברה, חתכו אנליסטים של גולדמן סאקס, RBC ואוסקר גרוס את המלצותיהם לחברה ו'בנקאי הבית' ליהמן ברדר'ס ממשיך לתמוך.

אורכית איבדה 4.6% לרמה של 11 דולר, לאחר שבית ההשקעות אונטרברג העריך כי הסיכוי לרכישת החברה על ידי סיסקו קלוש, לפחות עד שהחברה תוכיח את עצמה בהתקשרות עם לקוח מהותי נוסף. אונטרברג ציין גם את העובדה שסיסקו כמעט שאינה נוהגת לרכוש חברות ציבוריות.

שבועיים לאחר הנפקתה המוצלחת של אר.אר. סאט (סימול: RRST) בנאסד"ק, פירסמה החברה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי של 2006, אשר מעידות על המשך התנופה בפעילותה העסקית. אר.אר.סאט, העוסקת בהפצת תכנים בעבור מאות ערוצי טלוויזיה ורדיו ברחבי העולם, סיימה את הרבעון השלישי עם גידול של 46.9% בהכנסות ל-11.5 מיליון דולר, ועם צמיחה של 70.1% ברווח הנקי ל-2 מיליון דולר. לצמיחה החדה בהכנסות תרמה בעיקר המלחמה בלבנון, אשר סוקרה בהרחבה על ידי כל ערוצי החדשות המובילים בעולם, והגבירה את הביקוש לשירותי המדיה של אר.אר.סאט.

הנפקתה של אר.אר.סאט בוצעה לפי מחיר של 12.5 דולר למניה. בתום יום מסחר תנודתי, המניה סגרה בעלייה של 3.5% למחיר של 13.7 דולר למניה, המשקף תשואה של כ-10% למשקיעים מאז ההנפקה, ושווי של כמעט 230 מיליון דולר לחברה.

ספייסנט, החברה הבת של גילת רשתות לוויין בארה"ב, זכתה בחוזה לשדרוג רשת תקשורת לוויינית, המשרתת 900 תחנות דלק של חברת הדלק האמריקאית, סונוקו. בנוסף לשדרוג הרשת, האריכה סונוקו את חוזה השירות עם ספייסנט בחמש שנים נוספות. גילת הוסיפה כ-4.3%.

גם ספקית מערכות התמיכה התפעוליות למפעילות הטלקום, טי.טי.איי, פירסמה את תוצאותיה הכספיות לרבעון השלישי. טי.טי.איי, שכבר הזהירה לפני כחודש מפני הכנסות נמוכות מהצפוי, דיווחה היום כי הכנסותיה ברבעון השלישי הסתכמו ב-11 מיליון דולר, ירידה של 5.2% בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד. במקביל, דיווחה החברה על הפסד גבוה של 1.8 מיליון דולר. המניה ננעלה בלא שינוי לאחר שירדה ב-1% ברוב שעות היום.

מניית אומריקס עלתה בכ-5%. החברה דיווחה היום על הצטרפותה למדד הנאסד"ק ביוטכנולוגיה בתחילת השבוע הבא, בפתיחת המסחר ביום שני.

היום פורסם ב-TheMarker כי חברת המחשוב נס שכרה את בית ההשקעות מריל לינץ' כדי לחפש לה קונה. בתחילת החודש העלה מריל לינץ' את מחיר היעד שלו למניה מ-15-ל-18 דולר, והיום היא הוסיפה כ-2.4% ל-14.8 דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully