וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הדולר היציג טיפס ל-4.319 שקלים

טל לוי

16.11.2006 / 15:58

הירידה של מדדי החודשיים האחרונים מחקה כמעט את כל עליית המחירים ב-2006. גיפט: הריבית תרד ביותר מ-0.25%

מדד המחירים לצרכן שצנח אתמול ב-0.7% - ב-0.2% יותר מהתחזיות - הזניק היום את הדולר בלא פחות מ-0.63%, לרמה של 4.319 שקלים. היורו איבד 0.73% ושערו נקבע על 5.53 שקלים.

הירידה הדרמטית של מדדי החודשיים האחרונים - 1.6% בסך הכל - מחקה כמעט לחלוטין את כל עליית המחירים ב-2006. בסך הכל, עלה המדד ב-10 החודשים הראשונים של 2006 ב-0.1% בלבד - נמוך בהרבה מיעדי הממשלה שעומדים על אינפלציה שנתית של 3%-1%.

ההשפעה המיידית של הנתון היא, שבבנק ישראל שוב ישקלו בסוף החודש הורדה של 0.5% בריבית במשק. עד לפרסום המדד דיברו בבנק על הפחתת ריבית של 0.25% בלבד. ירידה בריבית שמציע השקל מחלישה את כוחו, שכן שוב אינו יכול להציע תשואה נאה כבעבר.

"בשבועות האחרונים כתבתנו לא אחת כי המדיניות המוניטרית המצמצמת היתה מרסנת מדי וסייעה להתחזקותו של השקל", אומר הכלכלן הראשי של בית ההשקעות גיפט, ערן בסון. מדיניות מצמצמת היא ריבית גבוהה אשר גוררת בד"כ ירידה בצריכה ובכך מונעת התפרצות אינפלציונית.

"מדד המחירים לצרכן שירד בחודש ספטמבר ב-0.9% ומדד אוקטובר שירד ב-0.7%, רק מחזקים את האמירה. ככל הנראה, תסתיים 2006 מחוץ לגבולות האינפלציה שקבע בנק ישראל", אומר בסון. "להערכתנו, גוברים הסיכוים כי הנגיד יוריד את הריבית ביותר מ-0.25% אם כי יעשה זאת במספר חודשים".

במקביל, הפדרל ריזרב האמריקאי אינו צפוי להוריד את הריבית בחודשים הקרובים, לפחות לא עד סוף הרבעון הראשון של 2007. לפיכך, פער הריבית השלילי בין הדולר לשקל צפוי למנוע את המשך תיסופו של השקל ולתמוך בשערו של הדולר, אשר מציע כעת ריבית גבוהה יותר ועל כן אטרקטיווי יותר.

בסון מציין, כי בטווח הקרוב צפוי כיוון המסחר במישור המקומי להתנתק במידת מה מהמסחר הבינלאומי כאשר המשמעות היא שהדולר אמנם ייחלש מול המטבעות המובילים בעולם אולם למרות זאת לא ייחלש מול השקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully